close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Ascona : houd in tussen 80 en 120 in ze 4 met hoge toeren heb ik geen pro

Bouwjaar: 1984, Brandstof: Benzine, Motorcode: 13s

ik heb het volgende probleem .
mijn ascona houd in op het moment dat ik 120 rij
asl ik de ontsteking verdraai veranderd het maar op den duur gaat hij tocht weer in hoeden
hij doet het alleen als ik in ze 4 rij in ze 3 kan ik gewoon naar de 140 rijden

Geplaatst door

beertje30 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=beertje30]ik heb de vaccum pot op de carberatuur geprobeerd,volgens de vraagbaak moet de vaccum pot 30sec vasthouden maar dat doet hij niet , de nieuwe die ik heb doet het zelfde klopt dat.de vaccum pot bedient de coke van de twee de trap niet ,moet de coke van de tweede trap altijd dicht staan tot de vaccum klep hem bedient,ik heb de coke klep van de tweede trap losgeschroeft waar meer die op de as mee vast zat maar nu krijg ik hem er niet meer in om dat de schroefen aan de onder kant dikker zijn ik heb ze geprobeerd er in te draai maar dat ging niet nu ben ik bang da het daard in de as beschadigt is weet je wat voor draad er in zit, weet je een oplossing, weet je of er ergens nog een varajet 2 vooe een 13s ergens ligt.[/quote]
De tweede trap gaat pas open als de auto halfgas tot vol vermogen komt.
dwz dat je veel toeren moet maken dan pas komt de wat jij noemt 2de choke open is eigenlijk de variabele venturi. Ik zou op de sloop kijken voor nog een varajet. de ascona b heeft dezelfde netzoals de e kadett.

en met de afstelling van deze carbarateur heb ik ooit 2 weken lopen kloten om er iets van te maken. uiteindelijk maar een met handchoke aangeschaft van een jongere wagen.

je hebt hier gijs janssen van beek in Angeren is een sloperij die deze carbarateur misschien nog op de plank heeft.


gr.

Bikerdevil 0

17 jaar

heb je het adres ,telefoonnummer dan kan ik hem even bellen

beertje30 0

17 jaar

hoe kan ik zien of het een 13s carberatuur varajet 2 is

beertje30 0

17 jaar

Automontagebedrijf Jansen Van Beek VOF >
Krakkedel 40
6686MB Doornenburg[kaart/route]
Tel 0481 422179
Fax 0481 424533
autosloperij

Dit kan je zover ik weet alleen zien aan de sproeiers en gasklepdiameter.
O en als het een varajet is staat dit er levensgroot op.

leg wel een nieuwe pakking onder je carb.

er staat ook een onderdeel nummer op de carbarateur.

gr.

Bikerdevil 0

17 jaar

ik heb er een ander varajet 2 op gezet maar dat verander niets ,
ik heb ook een ander brandstof pomp geprobeerd,er is wel iets verandert,

in ze 1e,2e,3e, versnelling trekt hij heel erg goed maar als ik in ze 4e ga rijden gaat hij bij 80 roter lopen maar houd nog niet in, dan kan ik de snelheid op voeren naar de 150 als ik het gaspendaal langzaam in trap.
als ik hem in ze 4 zet en de snelheid is 40 km per uur en ik trap het gaspendaal hellemaal dan trekt hij hem gewoon door naar zijn 100km.
als ik 120km en ik geef een dot gas dan houd hij in en zakt de snelheid terug en dan is het net of hij een cilinder over slaat het gas dan net terneem dan wordt hetr steeds erger .gas geven heeft geen zijn het enige wat dan helpt is de snelheid terug laten zaken naar de 80 als zelfde doe bij 140 moet ik hem laten terugzaken naar de 100


weet iemand een op lossing :
ik heb al het volgende gedaan :
-bougie vervangen
-ander bougiekabels geprobeerd
-ander verdeler huis +verdelerkap +rotor
-ontsteking verschilende keeren af gesteld
-ander varajet 2 gemonteerd +coe toeren afgesteld op de testkast
-ander brandstofpomp gemoteerd


kan het messchien in de bobine zitten

ik weet me geen raad meer

groetjes

beertje30 0

17 jaar

nokkenas versleten? kleppen al gesteld?

320 0

17 jaar

kan dat zomaar on staan
ik heb hidrolize klep stoters (gevuld met olie)

beertje30 0

17 jaar

[quote=320]nokkenas versleten? kleppen al gesteld?[/quote]
Kleppen kun je niet stellen zijn hydraulisch. Is het vacuumpotje van de vervroeging misschien lek deze gingen vaak kapot waardoor het mengsel veel te arm word door valse lucht.

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

Deze motor heeft hydraulische klepstoters en kunnen niet worden versteld.

mvg,
Hans.

Hans4040 1230
badge vip badge

17 jaar

s een ontstekings kwestie zoals hans zei
maar een varijet op een 84 er
hier zat een zenith op volgens mij

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Jerry,
de 13N had een Solex 35 PDSI, de 13S en 16SH een Varajet II, de 16N motor een Pierburg Solex 1B1.
Dit geldt voor 1993-1988, alle Ascona C modellen.
Daarnaast zaten ze natuurlijk ook op de Kadett, Rekord, etc.

Hans4040 1230
badge vip badge

17 jaar

meet eens compressie

320 0

17 jaar

[quote=Hans4040]Jerry,
de 13N had een Solex 35 PDSI, de 13S en 16SH een Varajet II, de 16N motor een Pierburg Solex 1B1.
Dit geldt voor 1993-1988, alle Ascona C modellen.
Daarnaast zaten ze natuurlijk ook op de Kadett, Rekord, etc.[/quote]
dacht dat die varijet pas van na 90 waren

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

[quote=CARS&MOTORS]dacht dat die varijet pas van na 90 waren[/quote]
Toen waren de Ascona's al vervangen door de Vectra's en de carburateurs bij alle andere modellen al vervangen door mono- of multipoint.
Zelfs de laatste Ascona's ( 1988 ) hadden al inspuiting of een electronische carburateur ...........

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

Varajet................ik droom er nog wel eens van als ik zwaar getafeld heb!

[img]http://i35.photobucket.com/albums/d186/L...[/img]

Hans4040 1230
badge vip badge

17 jaar

[quote=Petje57][quote=CARS&MOTORS]dacht dat die varijet pas van na 90 waren[/quote]
Toen waren de Ascona's al vervangen door de Vectra's en de carburateurs bij alle andere modellen al vervangen door mono- of multipoint.
Zelfs de laatste Ascona's ( 1988 ) hadden al inspuiting of een electronische carburateur ...........

Gr.[/quote]
die mooie oude tijd..... velen willen terug maar niemand wil lopen.............

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

17 jaar

nee
zelfs 1 km met de auto doen we nog om de kids naar school te brengen
ben je ze wel sneller kwijt voor de ochtend

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

[quote=320]meet eens compressie[/quote]
de compresie ligt tussen de 11 en 13 bar

beertje30 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Ascona of stel zelf een nieuwe vraag.