Opel Astra: hydraulische klepstoter vast opel astra 16v

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: x1.6xel

hallo mensen ben hier nieuw op het forum en hoop dat er mij iemand kan helpen met het volgende probleem

ik heb een astra station uit 1997 deze had een kapotte distributieriem
alles uit elkaar gehaald en had 8 kromme kleppen
nu heb ik een nieuwe waterpomp ,spanrollen, distributieriem, multieriem en een gereviseerde cilinderkop die ik via marktplaats heb gekocht gemonteerd
maar de auto wil maar niet starten heb er een kennis bij gehad die hem heeft uitgelezen en er zat geen enkele storing in eerst dachten we aan de nokkenas of krukassensor maar dat was het niet maar hij is tot de conclusie gekomen dat er een hydraulische klepstoter vast zou zitten
hij vertelde dat ze dat bij de garage ook wel vaker hadden en dat je maar gewoon door moest starten maar dat lukt ook niet

weten jullie misschien nog iets wat ik zou kunnen proberen of zou moeten doen

ps. zou iemand mij de volgorde van de bougies ook kunnen geven want daar twijfel ik ook een beetje aan

alvast hartelijk dank als er iemand reageerd

groeten

appie30

Geplaatst door appie30 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

21 Reacties

moderator (0) PRO, 13 jaar geleden

Nokkenassen wel optijd staan? Inkepingen naar elkaar toe ( horizontaal ) ?Of de nokkenassen niet verwisseld met inlaat- en uitlaatzijde? Alle stekkers wel weer (goed) aangesloten.
Ontstekingsvolgorde: 1-3-4-2. 1e cilinder distributiezijde.
Klepstoters gaan niet zo makkelijk vastzitten.

appie30 (0), 13 jaar geleden

hallo bedankt voor je snelle reactie

ik heb de krukas op het merkteken gezet wat op de kap staat en dan de merktekens naar elkaar toe van de nokkenas
nu staat me er wel iets van bij dat ik hem later verzet heb na het droog ronddraaien

toen kwam ik aan het kijken op de krukas, dat merkteken stond goed en toen stonden de merktekens van de nokkenassen allebei naar buiten

moet er wel even bij zeggen dat dit de eerste keer is dat ik dit gedaan heb

misschien nog wel iets waar je wat aan hebt de 2 buitenste bougies waren helemaal zwart en de binnenste helemaal schoon als nieuw laat ik maar zeggen

er zijn wel allemaal nieuwe bougies in gekomen


dus denk dat dat het wel is

moderator (0) PRO, 13 jaar geleden

Je hebt mail.

appie30 (0), 13 jaar geleden

hallo moderator

bedankt voor je mail en reactie ik ga morgen als het werk het toelaat meteen weer naar de auto en ga hem goed op tijd zetten
ik had hem eerst wel goed staan maar mijn vader stond er bij en zei na het ronddraaien dat ie niet goed stond toen heb ik het weer verzet wat ik dus niet had moeten doen

ik hou je op de hoogte

groeten

appie30 (0), 13 jaar geleden

hallo mensen

vanavond meteen na het werk weer met de auto aan de gang gegaan had de inlaat met de uitlaat verwisseld
alles weer goed gezet en terug gemonteerd maar hij wil nog niet aanslaan
heb het luchtfilter er nog af gelaten hij zuigt ook wel aan die kant
ik heb nog geen idee wat het nu nog kan zijn

wie kan mij verder helpen ?

alvast bedankt voor iedere reactie die komen mag

groeten

appie30 (0), 13 jaar geleden

hallo mensen

ben al een poosje met een astra bezig die ik met een kapotte distributieriem heb gekocht

nu heb ik inmiddels alles weer voor elkaar maar hij loopt op 2 cilinders

de 1 en de 3 de lopen niet mee wel spuit ie hier benzine in wat je kunt zien als je de bougies er uit haalt

de bobine heb ik er op gelaten maar ik heb bij de kop die ik heb gekocht een bobine er bij gekregen maar het maakt niet uit welke ik er op zet het probleem blijft hetzelfde

nu zit ik zelf ook wel een beetje te klooien met de volgorde van de kabels
als ik van de distributiekant van links naar rechts tel ik cilinder 1 2 3 4
nu heb ik de bobine ,daar staan ook nummers op, moeten die nummers nou gelijk aan de cilinders liggen

als ik de bougies er uit haal en test vonken ze ook allemaal perfect dus daar zou het volgens mij toch ook niet aan kunnen liggen

alvast bedankt voor ieder antwoord op mijn vraag en probleem

groeten
Online

Willem12089 (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik vermoed toch GEEN Compressie op de 2 niet meelopende cilinders, kijk dat eerst eens na.

Willem

moderator (0) PRO, 13 jaar geleden

Zou inderdaad goed kunnen omdat de timing van de kleppen niet klopte doordat je de nokkenassen verwisseld had.

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Bram je hebt toch een blokbobine met 4 uitgangen ? Daar zitten 2 ontstekingspoelen in . Meet in die koperen busjes welke een verbinding met elkaar maken. De kabeltjes daarvan komen op bougie 1 en 4 of 2en3 . Op dat ontstekingsblok staan ook nummers. De zuigers gaan 2 0m 2 op en neer . Zo veel foute combinaties kan je niet maken maar laat wel het luchtfilter open voor de eventuele back-fire.Heb je wel compressie op alle cilinders? Probeer wat.

Willem12089 (0) PRO, 13 jaar geleden

Daar heb je ook weer een Punt Punt..

Ook goed om te Controleren...

willem

appie30 (0), 13 jaar geleden

hallo beste meedenkers

vandaag nieuwe bougiekabels er op gezet de volgorde klopt nu eindelijk (heb mijn zwager er even bij gehaald ) ja soms moet je wat

maar hij loopt nog steeds op 2 poten cilinder 1 en 3 lopen niet mee

nu vond mijn zwager gisteren ook al dat ie weinig compressie had op die cilinders omdat hij de bougies er zo uit kon draaien

heb het even helemaal gehad met die auto

groeten Bram

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

En die comprssie op die cilinders is ook laag ??? Haal dan het zaakje maar weer uit elkaar. Voor dat je gaat starten draai eerst het blok met de hand rond . Kleppen zijn van zacht materiaal en zo krom want ze staan schuin op de zuiger.

appie30 (0), 13 jaar geleden

hallo punt

toen ik klaar was met alles terugmonteren heb ik eerst het blok ook met de hand rondgedraaid

dat is me toen verteld zodat ik voldoende olie omhoog zou krijgen

dit alles is rustig gebeurd vanaf dat moment heeft ie ook altijd op tijd gestaan, welliswaar had ik in en uitlaat verwisseld maar lijkt me dat dat niet wat uit mag maken

maar ik weet niet hoeveel compressie hij hebben moet laat ik zo zeggen daar heb ik eigenlijk geen verstand van maar kan wel zeggen toen mijn zwager de bougie er uit draaide dat ie best pompte

maar zou dit probleem kunnen beteken dat er weer kleppen krom zijn dan of kan er ook nog een andere oorzaak zijn ?

groeten Bram

moderator (0) PRO, 13 jaar geleden

Daarom het advies van Punt om eerst eens compressie te meten. Meten=weten.

Punt (35) PRO, 13 jaar geleden

Vandaar mijn vermoedens . Als 2en3 of de andere niet mee doen is het de ontsteking maar nu 1en 3 is verdacht . Daarom eerst compressie meten.

appie30 (0), 13 jaar geleden

net mij zwager op gebeld en neemt maandag de meterset mee van zijn werk . Dus word vervolgd

appie30 (0), 13 jaar geleden

hallo mensen

vanavond compressie gemeten en hij heeft veel te weinig over cilinder 1 en 3 dus ga van de week de hele rambam weer uit elkaar halen
en dan gaan we maar eens verder kijken word vervolgd

greetz

appie30 (0), 13 jaar geleden

hallo hier zijn we dan weer met een berichtje

afgelopen weekend nieuwe 2 e hands motor in de astra gehangen
distributie alles over gezet want die had ik nieuw liggen incl waterpomp
nieuwe olie filters
en hij loopt, rijd als een zonnetje heb er veel plezier mee
maar nu heb ik nog 1 vraagje ik heb nog 1 slangetje die ik nog niet kan plaatsen hij zit achter de motor daar heb je als het ware een dikke slang die naar een tuit verloopt en daarboven komt een dun slangetje uit ik zou niet weten waar hij op hoort te zitten
iemand enig idee ??

groeten

appie30 (0), 13 jaar geleden

hallo

bij deze is alles weer voor elkaar van dit opeltje
het was een slangetje van de binnenventilatie

allemaal nog bedankt voor het meedenken

groetjes

kleijn (0), 13 jaar geleden

had je het niet benauwd dan ??

appie30 (0), 13 jaar geleden

hoe bedoel je willem benauwd?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.