hi
een helle goede morgen..
hier ff me probleem
het is zo.
als ik rij met me astra en ik sta in de file of voor een stop licht wat langer duurt dan 10 A 20 Min
loopt met Temperature nog al snel op naar boven de 90 graden..
en soms wel hellemaal naar het rode toe... en als ik nog langer zou wachten dan gaat de auto laawaai maken...
nu heb ik me laten vertelen dat dit vaak bij opel's en andere auto's ook voorkomt ?
wat is hier aan te doen ?
ik hoor ook wel eens dat je dan je blower op ze hoogste stand moet doen plus je verwariming aan doen en je raamen open doen
maare dat heb ik af gelopen tijd vaak gedaan maare het helpte wel maare met dit weer hier in NL wat vaak om slaat van warm na regen , vind ik het niet echt lekker om dat in de auto te zitten ..
weet iemand wat ik hier aan kan doen en wat de koste hier zo al aan kunnen zijn ?
hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen met dit vind het KEI iritant
met vriendelijke groete een opel rijder
heb trouwens.. alle filters die in deze opel zitten vervangen..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
blijkbaar slaat je ventilator niet aan, of bedoel je dat juist met '' lawaai maken'' ?
zakt je temperatuur wel weer uit zichzelf? dus eerst bijna tot het rode, en dan weer terug naar redelijk normaal?
of blijft ie heet en tot het rode
kan ook een dooie thermostaat zijn als je ventilator wel aanslaat.
als ie overhit raakt kan je idd de verwarming op standje HEET en voluit zetten, helpt ietsie maar is voor jezelf inderdaad zweten.
thermostaat vervangen en ventilatorschakelaar vernieuwen zijn simpele reparaties, heeft je garage zo gedaan
hij zakt wel uit zich zelf als ik ff stukje vedder rij iets van 5km vedder rij zakt die wel maare niet met file rijden dan mot ik echt ff me verwariiming hoog zetten en me raampies open doen en ja het was zeker veel zweten.
ik zelf dacht ook al aan new thermostaat vervangen..
nou was tijdje terug ook zo iets bij de auto van me pa had ook opel astra
daar hebben ze new thermostaat. en distrubutsierime ofzo iets en new waterpomp in gedaan..
en toe nwas het ook op gelost...
alleen bij mij zit er al een new distubutsieriem al op...
is het makklijke op het zelf te doen ???
of kan je het beter bij de gargage laten doen trouwens bedankt voor je antwoord ROYGSI
17 jaar
je hoeft niet je distributie en waterpomp te vervangen hoor
alleen thermostaat en dat kun je zelf, kost misschien 20 of 30,-
ik weet zo ff niet waar de thermostaat bij een 1.4 precies zit. als ik het goed heb zit ie met 2 contra-torx bouten vast aan je blok, als je de bovenste radiateurslang volgt kom je daar uit.
eerst koelvloeistof aftappen en dan vervang je em zo
mocht je er zelf niet uitkomen, dit is peanuts bij je garage dus geen dure reparatie
17 jaar
Misschien handig om eerst ff te checken of bij stationair draaiende motor je koelfan wel aanslaat...?
Wanneer je gaat rijden, krijgt je radiateur namelijk rijwind en neemt het koelend vermogen weer toe en daalt de temperatuur dus weer....
17 jaar
[quote=Santa]Misschien handig om eerst ff te checken of bij stationair draaiende motor je koelfan wel aanslaat...?
Wanneer je gaat rijden, krijgt je radiateur namelijk rijwind en neemt het koelend vermogen weer toe en daalt de temperatuur dus weer....[/quote]
inderdaad, eerst kijken of je koelfan aanslaat. en dat doet hij pas bij 98 graden..
de koelfan is toch eigelijke ook waar door je blower werkt voor warme en koude lucht in de auto toch ?
zo ja dat werkt gewoon..
ik ga binnen kort ff naar profile toe waar ik al jaren kom met auto's maare dit is me eerste auto waar dit voor komt hier voor alleen maare Honda's gehad
17 jaar
de koelfan is niet wat u beschrijft....maar de fan die voor de radiateur onder de motorkap zit!
ow oke opeltje thx voor je antwoord
zou dit er ook mee te maken kunnen hebben
waarschijnlijk is iets niet in orde met het koelsysteem of met het niveau van de koelvloeistof.
17 jaar
Wanneer je fan niet aanslaat, is er geen koeling bij stationair draaien en loopt de temperatuur op.
17 jaar
Niet om vervelend te klinken, maar dit (originele bericht) lijkt me juist handelen van de auto.
Bij stilstand is er niet genoeg rijwind om de motor te koelen waardoor de temperatuur oploopt.
De bedrijfstemperatuur van mijn astra is al 90 graden (op z'n metertje) dus dat het dan oploopt is niet zo raar.
Als je een tijdje stil staat moet de ventilator (de gene bij de radiator) aan slaan, om de koelvloeistof van de motor onder het maximum te houden.
Die ventilator is niet superstil....ik hoor hem meestal ook.
Echter, als deze te veel herrie maakt zou ik zelf eerder kijken of ie niet gewoon zwaar loopt of dat die ventilator gewoon moet worden vervangen.
Dat heeft allemaal niet zo veel te maken met de ventilatie IN de auto/ramen open etc.
Dat is een apart circuit waar weer een andere ventilator voor in zit.
(Dit is wel verbonden met elkaar, maar zou als het nu omschreven word denk ik niet dat daar een probleem zit)
17 jaar
waar denkt u dan wel waar het probleem zou zitten..
ondanks alle berichten heb ik deze zaterdag een afspraak om me astra na te laten kijken
17 jaar
Allemaal hartstikke mooi, maar:
DOET JE FAN HET NU WEL OF NIET.....?!
Om DAT te checken hoef je echt niet naar de garage.......
17 jaar
nee fan doet het niet santa
ik laat hem zo wieso checken want vind dit kei iri als het snel op loopt
heb zelfs al new koelvloeistof er in gedaan en dat werkte niet
17 jaar
Kan 2 oorzaken hebben denk ik
Ofwel krijgt de fan geen stroom meer (Valt te testen door 12V op het circuit te zetten)
Ofwel is de warmtesensor in de radiator stuk
17 jaar
OF de fanmotor ZELF is stuk...
17 jaar
nou ze kijkne hem morgen ff na
dus ik hoop dat het allemaal wel mee valt dan
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar