Opel Astra: ingeknipte O ring injector

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Wie heeft dit eerder gezien.

Wegens het slechte lopen heb ik het sproeierbeeld van de injector bekeken en het leek of er een kraan open stond. Bovendien tikt de injector zeer luid.

Mijn zusje rijd hier al een half jaar mee rond en gaf al aan dat hij A- slecht start als hij koud is en B- af en toe gaat diezelen (nalopen bij uitzettten)

Ik koppel de injector af en haal de injector uit zijn behuizing. nu blijkt dat de onderste O-ring op 2 plaatsen is ingeknipt. Dit heb ik nog nooit gezien en vraag me af WAAROM iemand dit zou doen.

Na inspectie de injector er weer opgezet en ecu meteen in storing met als resultaat geen benzinedruk en injector doet niks meer.

Vragen samengevat:

1, Waarom zou iemand de onderste O-ring van een injector inknippen.
2, is het een slecht teken als de injector staat te tikken of doen ze dat allemaal
3. waarom is de ECU na het terugplaatsen in storing gegaan en krijg ik geen benzinedruk meer.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen

Groeten, Tim

timdemon

Geplaatst door timdemon (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

moderator (0) PRO, 14 jaar geleden

1. Onderste O-ring vervangen. Deze kan ook ingescheurd zijn bij verkeerde montage in het verleden.
2. Injector moet tikken. Dat is een teken dat deze werkt. Deze wordt pulserend aangestuurd.
3. Stekker er afgehaald terwijl de auto nog op contact stond? Maasaklem v/d accu even 2 minuten loshalen. storing gewist dan.

timdemon (0), 14 jaar geleden

Bedankt moderator, hier kan ik mee aan de slag!

Echter om nog iets concreter in te gaan op punt 1 er zijn 2 stukjes van ongeveer 1 bij 2 mm aan de binnenkant van de onderste O-ring weg. Het lijkt erop alsof deze stukjes doelbewust uit de Oring zijn gehaald om benzine langs de o ring direct van de aanvoer in de gasklep opening te krijgen. met andere woorden. kan het zijn dat iemand in het verleden heeft gedacht op deze manier iets op te lossen?

nu is het zo dat bij stationair draaien het lijkt of er een kraan open staat door de lekkende O-ring. motor blijft ook gewoon lopen als de stekker, van de injector, eruit wordt gehaald. (is dat ook normaal)

bij gasgeven gaat de injector actief meeden en wordt er meer brandstof ingespoten. Hierbij ziet ziet het sproeierbeeld er niet zo uit als ik gewent ben.


Hoop dat jullie me hier nog iets meer over kunnen vertellen.

moderator (0) PRO, 14 jaar geleden

Als de stekker van de injector wordt verwijderd, moet de motor afslaan. Zo hoort het.
Normaal gesproken zou een motor totaal moeten verzuipen met een lekke O-ring.

timdemon (0), 14 jaar geleden

Je hebt helemaal gelijk.

Ik heb er een nieuw setje O-ringen ingedaan en alle problemen lijken opgelost. Niet meer Nadiezelen, meer vermogen, geen gestotter en hij loopt weer als nieuw. Ook start hij weer gewoon als hij warm is zonder dat ik mijn gaspendaal volledig hoef in te trappen om het verzuipen tegen te gaan.

Prima forum dit en bedankt. Ik zal ook eens kijken of ik hier en daar wat kan bijdragen aan de rest van de leden.

moderator (0) PRO, 14 jaar geleden

Mooi. Opgelost dus.
En wat je laatste opmerking betreft: alle goede hulp is welkom.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.