close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: inhouden

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Hoi beste problem car leden,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een opel astra sport !! :)
Mooie auto maar heb problemen met / tijdens het optrekken wat mij wel erg dwars zit :(
Met een koude motor accelereer ik in alle versnelling optimaal en kan héél rap uit stilstaande stand optrekken.
In de 1ste / 2de versnelling houdt mijn auto in tot +- 4duizend toeren reageert dus niet op het gaspedaal zoals het moet en "" schiet " dan als het ware vooruit.
Ik heb de auto bij een dealer gekocht die zei dat dit 16v eigen was omdat een 16v in lage toeren niet snel op gang kwam en er niets aan de auto mankeerde , ik heb toch vermoedens dat dit niet hoort.

Ik een paar dagen geleden de motorolie (shell 5w40 ) + oliefilter + 4 nieuwe boegies "NGK" laten vervangen.

Ik heb niet erg véél verstand van autos en hoop dat ik op bovenstaand een antwoord kan verkrijgen.

mvg

sjef

Geplaatst door

sjefi (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je garantie? Dan blijven aandringen. Desnoods laat je de auto keuren bij de ANWB. Dan heb je een rapport wat er allemaal wel of niet aan mankeerd.

oldford 0
badge

14 jaar

Bedankt voor je bericht Oldford,

Ik heb de auto gekocht op voorwaarde van een meeneemprijs, dus helaas zit er géén garantie op !
Wat kost zo een ANWB keuring en waar kan ik deze laten doen ?

Weet jij miss waar het evt door zou kunnen komen ? Dat ik een keuring buiten schot kan laten , omdat er voor de rest geen mankementen zijn.
Ik krijg voor de rest ook geen foutmeldingen of lichtjes die branden op mijn dashboard !

sjefi 0

14 jaar

De klacht is een beetje vaag, dus een echt idee heb ik nog niet.
Wel is zo, dat mocht de klacht terecht zijn en er problemen met ontsteking of mengsel zijn, dan zal op den duur de katalysator beschadigd worden.
Afhankelijk van wat er aan de hand is kan dat 40km tot 4000km duren, maar katalysators zijn erg duur.

Ik zou de auto laten controleren door een dealer (niet de verkoper), dan weet je waar je aan toe bent.
Laat ze dan gelijk even kijken wanneer de distributie voor het laatst vervangen is, mogelijk is die er wel aan toe. Als de riem breekt sta je voor hoge kosten.

En voor de volgende auto: toch maar met garantie, ook al is dat wat duurder?

oldford 0
badge

14 jaar

normaal is het niet, ik begin een vermoeden te krijgen waarom de verkoper hem zonder garantie weg heeft gedaan....
even contact opnemen met de anwb voor de plaatsen waar je een anwb check kan laten doen.

pe3hmp 0
badge

14 jaar

old ford, de distributie is vervangen op 98000 km en de auto heeft nu 115800 gelopen ! Volgens de dealer moest deze op 168000 weer vervangen worden ?
ik zal idd de auto laten checken,, bij dealer of zoals pe3hmp zegt bij Anwb...

los van het inhouden ! ik deed vandaag mijn motorkap open om te kijken of mijn koelvloeistofreservoir nog goed gevuld was omdat er op mijn dashboard een geel lampje brand ,(radiateur met een sterretje erin volgens mij) deze was goed gevuld, maar ik hoor wel volgens mij getik van de motor komen.
Zouden dit mijn kleppen kunnen zijn, ik heb dus onlangs mijn motor olie laten verversen , en heb via mijn kenteken bij de automaterialen zaak 5w40 shell olie meegekregen. Zou dit misschien te dunne olie zijn ? dat ik daarom getik hoor ??

ikhoor graag als hier iemand een antwoord op weet !~

alvast bedankt

sjefi 0

14 jaar

Ik zou me meer zorgen maken om dat lampje dat brand. Kennelijk een fout in het koelsysteem.
Even uit laten lezen bij de dealer voor dat je motor te heet wordt.

oldford 0
badge

14 jaar

Idd wat oldford zegt,ff laten uitlezen,
Ik weet wel dat egr kleppen veel voorkomen bij deze motoren,dan gaat ie ook inhouden enzo,
Maar als je hem uitleest zal dat waarschijnlijk wel te voorschijn komen,

Grtz Vincent,

AstraVinnie 0

14 jaar

Oldford ,

ik heb wel in het instructieboekje van mijn auto gelezen dat het een probleem zou zijn als het lampje ook blijft branden tijdens het draaien van mijn motor. ??? is dit zo ?
ik zal iig de auto uit laten lezen!! bedankt,

sjefi 0

14 jaar

Vinnie,

" Ik weet wel dat egr kleppen veel voorkomen bij deze motoren,dan gaat ie ook inhouden enzo "
Wat zijn EGR kleppen?? moeten deze afgesteld worden dan ofzoiets ???

Vinnie / Oldford,

Ik moet wel zeggen dat er een powerfilter op mijn auto zit + een remus uitlaat....
ik kreeg de vraag of er een luchtmassameter op mijn auto zit , dat weet ik niet ??
maar heb me laten vertellen dat het inhouden dus ook waarschijnlijk door de powerfilter zou kunnen komen ?

weten jullie dit misschien ?

sjefi 0

14 jaar

Power-filters zijn ondingen. Maken een hoop herrie en zorgen juist voor MINDER pk's.
Op zich mag de motor daar nog niet van gaan inhouden. Maar een origineel luchtfilter is gewoon beter.

EGR is een afkorting van Exhaust gas Recirculation. Dit betekent het hergebruik van uitlaatgassen.
Dit wordt geregeld door een klep (EGR-klep) die defect of vervuild kan zijn.
Afstellen kan niet, wel schoonmaken c.q. vervangen.

oldford 0
badge

14 jaar

Oldford,

Ik zal wel op zoek gaan naar een standaard filter dan !
Wat kost een egr , kan ik deze vernieuwen misschien wel is dat wel beter !

Ik weet niet meer of dit al ter sprake was gekomen maar zou het inhouden misschien door de DIS BOBINE kunnen komn, zoietshad ik op deze site gelezen ?
weet je misschien een adres waar deze voor een redelijke prijs te bestellen zijn , ikheb het idee dat bij de dealer ergduur is!

sjefi 0

14 jaar

Onderdelen op de gok vervangen wordt erg duur. Je kunt beter een juiste diagnose laten stellen.
Bobine geloof ik (nog) niet in, want dan zou je klagen over een knipperend motor-lampje tijdens het rijden.

Soms kun je (imitatie) onderdelen goedkoper krijgen, maar die werken soms maar kort of helemaal niet.
In zo'n geval wordt goedkoop dus duurkoop. Wat mij betreft geldt dat ook voor bobines.
In het ergste geval kan een verkeerde bobine zelfs een motor-computer kapot maken en dan wordt het pas echt duur.

oldford 0
badge

14 jaar

oldford bedankt,

ik zal de auto laten uitlezen, iig bedankt voor je advies!
ik laat wel weten wat de uitkomst wordt.

sjefi 0

14 jaar

uitlezen had ook geen uitkomst geboden ...zoals in mijn eerdere reactie beschreven had ik zoveel problemen dat ik mijn opel maar heb weggedaan...

iig bedankt voor al jullie hulp en reacties :_)

sjefi 0

13 jaar

uitlezen had ook geen uitkomst geboden ...zoals in mijn eerdere reactie beschreven had ik zoveel problemen dat ik mijn opel maar heb weggedaan...

iig bedankt voor al jullie hulp en reacties :_)

sjefi 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.