beste,
heb net een c20ne in mijn astra gebouwt maar bij de proefrit merkte ik dat hij bij volgas hellemaal weg smoort(stikt) wat zou dat kunnen zijn heb geen storings lampje!
en daarnaast draait hij stationeer niet echt lekker ligt een beetje te zoekken niet heel erg toeren tellen blijft ook (bijna) konstant op de 950 tt.
wie kan mij verder helpen?
gr tijne
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Uitlaat en/of katalysator misschien verstopt?
Hans
" heb net een c20ne in mijn astra gebouwt ..........."
Maar welk type motor lag er voordien dan in ?
Gr.
orgineel lag er een c18xel in toen is er een c16se in gegaan en nu een c20ne.
kat verstopt hoop het niet maar zal ik morgen is uit proberen even los draaien voor de kat moet voldoende zijn toch ?
gr tijne
16 jaar
Kijk eens naar de benzinepompdruk. Volgens mij is deze anders.
Vandaar ook mijn vraag.
En mocht dat de oorzaak niet zijn, hoef je je opmerking zoals bij onderstaande post niet meer te maken.
http://81.26.209.49/~problemcar/viewtopi... posting #4
Met vr. gr.
nee dat is het niet petje want die motor deet dat ook al toen hij nog in de orginele wagen lag.
en ik heb het na gevraagt hij schijnt het van het eene op het andere moment zijn gaan doen hij wil namelijk in zijn 2 al niet meer boven de 5500 tt komen en van af de 4000 tt gaat het heel erg moeilijk dus ik ben bang dat er een of andere senzor kapot is of zo.
gr tijne
16 jaar
c16 heeft een andere benzinepomp dan 18xe en 20ne, minder krachtig
in mijn c20xe is eens een pomp ingegaan van een 1.6, toen hield ie ook in en liep raar.
18xe en 20ne/20xe hebben dezelfde pomp
maarre, de uitlaatlijn is hetzelfde gebleven bij alle drie modellen ??
verschil in diameter? andere sensoren bv lampbdasensor 18xe en 20 ne
of wat dacht je van de ecu / motormanagement. ook verwisseld ?
als je alle delen van die c20ne hebt overgenomen en ingebouwd dan is SOMS de lambdasensor een boosdoener bij vol gas problemen. maar dit kan ook door de pomp of relais kunnen
16 jaar
de brandstof pomp is van de orginele c18xel motor de uitlaat lijn oom maar de voor pijp niet die is altijd met iedere motor over gezet dus ook de lamba de ecu is uiteraat ook over gezet anders zou hij nooit lopen.....
MAAR ik heb het gevonden.......
dis riem versprongen en bij de c20ne verspringt niet alleen de klep timing dan maar ook het ontstekings tijdstip (gelukkig) waaroor er dus geen sprake is van verbrande kleppen alleen vervuilde waarschijnlijk.
maar toch bedankt allemaal.
gr tijne
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar