Bij gasgeven vanuit stationair zakt het toerental eerst, waarna het gas als het ware vertraagd oppakt. Tevens pendelde het toerental bij stationair draaiende motor.
Dit euvel doet zich onregelmatig voor.
Egr-klep, massa gasklephuis, pakking inlaatspruitstuk, reinigen carburateur, bougies, disblok, software, is allemaal door dealer nagekeken en zou goed moeten functioneren.
Na uitlezen motormanagment wordt geen storing weergegeven.
Het pendelen is nu nagenoeg weg en de dip is welliswaar gering maar het verschil met goed functioneren is voor mij goed voelbaar.
Ik heb een week gereden met een ander disblok en hij reed perfect. Na omwisselen disblok was het weer pet.
Daarna heeft het omwisselen van meerdere disblokken geen resultaat meer gehad. Technisch zou dit verhaal niet kunnen, maar het was toch een feit.
Wie herkent dit euvel en wie heeft hiervoor een oplossing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probeer eens om de luchtmassameter met een andere te ruilen.
Ga ik mee aan de slag. Ik zal je op de hoogte houden van het resultaat.
Alvast bedankt.
Groeten, Norbert.
20 jaar
Heb je misschien een verklaring voor dat disblokverhaal. Voor de duidelijkheid, ik bedoel daar de bougierail of bobinerail mee.
20 jaar
Mike, de dealer had de LMM al uitgewisseld met een nieuwe en dat gaf geen verbetering.
groeten, Norbert
20 jaar
Nog maar een vraag erbij:
Is het op enige wijze mogelijk dat het verplaatsen (met een langere slang) van de tankontluchtingspomp (dit vanwege geratel)
invloed heeft op het zakken van het toerental bij gasgeven vanuit stationair?
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar