Mijn naam is Ivo en sinds kort heb ik een Zafira 1.6 z16xe uit 2004 voor erbij. De auto houd in. Ook bij het optrekken komt hij niet vooruit. Bij het gas half in valt hij dan helemaal stil. Je moet dan vol gas geven en dan gaat hij weer maar niet met vol vermogen. Ook als je stil staat loopt hij netjes stationair en als je dan wat gas geeft doet hij de ene keer normaal en de andere keer hou je hem op 1500 toen en lijkt het als of hij verzuipt. ploft uit de uitlaat en dan gas los en weer naar 1500 toeren dan heeft hij dat weer niet. Na langere tijd rijden gaat het motorlampje branden.
uitgelezen en er staat alleen fout P0170 in Mengsel te arm. Ik heb al van alles gedaan. Lambda sonde 1 er uit gehaald en die is helemaal wit van kleur dus zal wel te weinig benzine krijgen. Heb ook al een nieuwe lambda geprobeerd en een nieuwe map sensor maar dat maakt niks uit. Nieuw brandstoffilter. ook geen resultaat. De fuel trims staan ook veel te hoog. korte termijn gaat naar 40% bij vol gas doortrekken . Tijdens het rijden spring de lange termijn op en neer naar 4 en dan weer naar 30 enz. Stationair staat kort op -1 en lang op 30%. Zou het aan de motor ecu kunnen liggen? Heeft iemand dit probleem al eens gehad?
Geplaatst door MI , lid sinds 1 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Zafira? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
10 Reacties
Siem Bijman PRO, 1 jaar geleden
Zo lekkage van de EGR klep kunnen zijn, kwam vaker voor nl
Siem Bijman PRO, 1 jaar geleden
Naar mijn weten kun je hem niet straffeloos afdoppen want dant pikt de computer niet. Maar begrijp dat dit is gedaan al zou ik dat terug in orde maken en een andere egr monteren.
Monteur Senior, 1 jaar geleden
is je uitlaat goed open?zit je kat niet dicht
MI, 1 jaar geleden
Ik ga komende week de brandstof druk meten. Eens kijken of daar een afwijking in zit.
Siem Bijman PRO, 1 jaar geleden
Het probleem wat er met die EGR wordt bedoeld is niet de werking zoals je terecht aangeeft maar lucht lekkage, dus valse lucht. Daarom gaf i dat aan. Kwam veel voor met deze klacht destijds
MI, 1 jaar geleden
Denk dat het in de pomp cq drukregellar zit. Ik meet nog niet eens 2 bar en moet minimaal 3,8 bar zijn. Dan zal de tank er onder uit moeten. Van boven zit er geen luikje dacht ik. Volgens mij zit de drukregelaar bij deze op de pomp.
MI, 1 jaar geleden
MI, 1 jaar geleden
Tank er onder uit gehaald. Slang in de tank van de pomp naar de buiten aansluiting boven op de tank gescheurd. Duidelijker kan het niet zijn. Word vervolgd als alles weer in elkaar staat.
MI, 1 jaar geleden
Beste antwoord, geplaatst door MI, 1 jaar geleden
Alles weer terug ingebouwd met een nieuwe 4219 slang van Gates. Deze kunnen ook aan de buitenkant tegen brandstof. Druk is nu zoals het hoort 3,8 bar. Hij rijd nu weer als nieuw. Iedereen bedankt voor het meedenken.