Hallo, ik zit met het volgende probleem, als ik het vermogen van de wagen volledig wil benutten (met aanhanger helling oprijden, volgas accelleren op de snelweg) begint de motor met een constant interval in te houden. Ik vermoedde een verstopt brandstoffilter, vervangen maar helaas, geen beter resultaat. De LMM is al vervangen, wervelkleppen luchtinlaat zijn gereinigd.
Iemand een idee wat de oorzaak hiervan is. Zou de pomp mss ergens lucht kunnen trekken? Lijkt me ook sterk, motor start altijd perfect.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit er een fout melding in? (foutcode lampje)
groetjes ceesie
Owja, was ik vergeten te vermelden, geen foutmelding. Het is dus niet zo dat de wagen ineens geen vermogen meer heeft of dreigt stil te vallen. Het is eerder een soort schommelend gevoel. Het is net of je het gaspedaal licht in en uitduwt.
20 jaar
Ik denk toch aan luchtmassa meter is deze wel in de goede inrichting ingebouwd ?
groetjes ceesie
LMM is een goede 3 maand geleden vervangen nadat ik hem verprutst had toen ik hem preventief wilde reinigen. En ja, hij zit in de juiste richting gemonteerd.
20 jaar
zit de uitlaat niet dicht,uitlaatbouten oplossen zodat de druk weg kan.of aan de lage maf sensor waarde.
20 jaar
Zit er nog een "klein" brandstof filter in de leiding naar de pomp toe??? Alle troep uit de tank blijft daarin hangen en het word dus steeds minder de doorvoer.Vermogen is meer brandstof dus.... zou kunnen.
zitten je verstuivers niet dicht, komt meer voor dat bij vollast de br.pomp wel de brandstof levert aan de verstuivers maar de verstuivers het niet kunnen verwerken en het grootste deel van de dieselstroom weer retouren naar de pomp.de verstuivergaatjes in de nozzle's gaan dicht trekken naar verloop van tijd en km-ters, is geen apart verschijnsel alleen nozzle's de-en monteren doe je niet effe vlug.nozzle's kunnen getest worden bij de meeste dieseldiensten maar het zijn wel twee traps verstuivers en die moeten wel getest worden met een speciale twee traps tester.
Hallo,
Alvast bedankt voor jullie reacties.
@dissen, wat bedoel je eigenlijk, begrijp er eerlijk gezegd niet veel van.
@Rene, Waar zou dit filtertje zich kunnen bevinden, ik ben enkel ôp de hoogte van het normale dieselfilter. Ik zelf dacht ook al aan een verstopt brandstoffilter. Daaroom had ik deze al vervangen.
@John: Dit zou evt ook kunnen. Dit zou ik eventueel kunnen proberen om op te lossen met dieselsysteemreiniger.
20 jaar
Dit soort filtertjes zitten in de leiding welke van de tank naar de brandtofpomp gaat. Waar excact bij jouw auto weet ik niet maar volg de leidingen welke voor de brandstofopvoer vanuit de tank zijn, en je komt het ding tegen. Gewoonlijk is het een rond busje al dan niet doorzichtig wat als het ware in een doorgesneden leiding ertussen is geplaatst. Klemmetjes- los nieuwe ertussen - klaar . Overal verkrijgbaar als een zogeheten inline filterje
Hallo,
Ik heb dit exacte probleem ook gehad met mijn eigen Vectra. Nadat de sensor was vervangen die de lucht toevoer voor het brandstof mengsel regelt was het probleem verholpen.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar