het betreft een astra met 8-kleps x 1.6 szr motor, die om de aantal dagen na de koude start ernstig stottert, reeds vervangen: bougiekabels,bougies,temp. sensor en krukassensor daar deze alle geringe afwijkingen vertoonden. Tevens is de verbrandingskamer gereinigd daar er zgn flakes van kool op zaten, ook de egr is al eens afgedopt zonder succes.Wat opgevallen is is dat de auto F-type een geremanufactured ECU heeft van een G-type met software F-type.Sindsde verbrandingskamer is schoongemaakt is het een week goed gegaan en nu deed hij het volgens de klant weer. Morgen gaan we weer eens kijken, wie weet er evt. nog een oplossing?
vr.gr.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je al een plens water over het disblock gegooid, ze slaan wel eens door naar die aluminium achterkant.
Rijdt de auto veel kilometers en waar tanken ze i.v.m. injectorproblemen?
het disblock is al eens bij wijze van proef "geleend" van een andere astra, ook is er een gelijkmatige verkleuring van alle bougies, en is het stotteren niet weersafhankelijk. ikzelf zit toch in de richting van de ECU te denken, maar we hebben al eens met losse printplaat proefgedraaid en door de printplaat te torsen het probleem proberen op te roepen echter zonder succes.
ze rijden heel beheerst(vervuiling?)een antal keren per dag zo'n 15 kilometer en tanken Tango.
vr.gr
volgens de klant komt het alleen bij koude motor voor en bij het optrekken in de eerste versn., waarbij de motor en versn.pook heftig schud alsof de platen onregelmatig aangrijpen. We zitten te denken aan de kopp.platen en drukgroep, maar na enkele honderden meters is het probleem over.
probeer eens een motor/klepstoter-reiniger.
J.E
dit is reeds met de 'grote schoonmaak' gebeurd,
De klant gaf iedere keer aan dat het motorisch was en bij het optrekken. Nu blijkt het dus meer in het wegtrekken bij koude motor en bediening van de koppeling te zitten, iets heel anders dus! Wij hebben het stotteren zelf nog niet meegemaakt, zelfs niet na een nacht stilstaan, dus kunnen we het niet juist omschrijven.
Een bibberende koppeling komt wel vaker voor en wordt ook vaak veroorzaakt door motorolie of remvloeistof(v.d. koppelingscilinder) op de plaat.Meestal is het dan na een paar keer koppelen of paar honderd meter rijden weg.Het kleine beetje slip veroorzaakt het oneenparig aangrijpen.
Alleen heeft de astra-F geen hydraulische koppeling.
Bij de 1600 motoren komt het nogal eens voor dat de trillings veertjes van de koppelings plaat verzwakken, wat een trillende koppeling tot gevolg heeft.
Willem
Ik zie nu inderdaad dat het een f is dus de koppelingscilinder valt af....
had gisteren toevallig nog een f-astra voor groot onderhoud en als opmerking: bij koude motor en aanhanger een ongelijkmatig aanpakkende koppeling. Probleem is dus nu wel duidelijk.
vr.gr. en dank voor het meedenken
Heb net een nieuwe koppelplaat - drukgroep & druklager er in en toch grijpt ie onregelmatig aan (dus van die veertjes dat kan dan niet, die zijn nu nieuw) wat zou het dan wezen!!!
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar