mijn astra 1.6 loopt na opnieuw starten warme motor even hoog in toeren daarna weer normaal terug te zakken alleen bij temperatuur buiten onder 6 graden eerst vrij normale loop motor ,geef je gas loopt hij ineenkeer op wie weet antwoord
Geplaatst door astrafan737 (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
pe3hmp (0) PRO, 18 jaar geleden
Heeft te maken met de automatische choke, dit gebeurd met mijn astra ook.
oldford (0) PRO, 18 jaar geleden
Wat er ook aan de hand is, aan de automatische choke ligt het zeker niet. Deze auto heeft een computer gestuurd inspuitsysteem en daar zit geen automatische choke op. Dat is een onderdeel van carburateurs.
De computer zal wel bij een koude start het stationair toerental verhogen en de motor rijker zetten. Misschien is er een storing in 1 van de sensors. Het kan ook zijn dat de regelklep voor het stationair toerental vervuild is. In dat geval (laten) reinigen.
pe3hmp (0) PRO, 18 jaar geleden
Het is hetzelfde als choken, maakt niet uit of het een carb of injectie is, gebeurd automatisch bij koude motor met injectie, toerental verhogen en mengsel wat rijker zetten
oldford (0) PRO, 18 jaar geleden
Ik zit al wat jaartjes in het vak, maar dat een carburateur en een injectiesysteem hetzelfde zijn is voor mij toch nieuw. Dat ze uiteindelijk hetzelfde doen is inderdaad zo. Maar om dat dan een automatische choke te noemen gaat mij toch effe wat te ver. Zeker als je het verschil in onderdelen in aanmerking neemt. Een automatische choke is een bi-metalen veer. Bij een injectie-systeem heb je te maken met een aantal onderdelen: water-temperatuursensor, stationairomloop (al dan niet een stappenmotor), injectors en een computer.
Bovendien regelt een motorcomputer wat verfijnder als een ouderwetse carburateur met choke-klep. Hier ligt zowel de kracht als het probleem van een inspuitsysteem. Als een sensor defect is of een klep vervuild werkt het verfijnde niet meer.
pe3hmp (0) PRO, 18 jaar geleden
de injectie is inderdaad verfijder, maar uiteindelijk doen ze bij een koude start hetzelfde, mengsel rijker maken en toerental hoger, door een verfijnder systeem van een injectie regelt het wat sneller terug
oldford (0) PRO, 18 jaar geleden
Zoals ik het lees is er toch echt een probleem. Advies blijft: Uit (laten) lezen en gasklep (laten) reinigen.