beste mensen,
ik heb een astra h hatchback uit 2006 met standaard 170 pk (2.0 Turbo)
na de chiptuning (170 naar 220 pk) heb ik een vergroten luchtinlaat en een katalisator vervanger (gelijk na de turbo) erop gezet, ook had ik een green luchtfilter geplaats in de standaard luchtfilter huis van de astra zelf en een dumpvalve.
nu is mijn probleem dus dat ik een in houding heb bij vol gas geven tussen de 3000 en 4000 toeren.
hij stottert niet maar houd in.
Dus geen vloeiende doorloop vanaf 1000 toeren naar 6000.
We hebben de auto eens terug gechipt naar de standaar 170 pk en dan is het probleem dus weg!
De standaard 170 pk gaat de astra h wel vloeiend door naar de 5000 A 6000 toeren (dit doe ik niet altijd want het is geen race auto :))maar wel is het een vervelend probleem.
weet iemand waar het aan kan liggen of heb je er zelf ervaring mee hoor ik het graag van jullie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Slechte chip, of combinatie luchtfilter/chip is te veel van het goede.
Terug bouwen naar standaard luchtfilterhuis en gechipt of helemaal terug naar standaard.
Dumpvalve is zo'n aluminium ding? Dan heel gauw er weer af halen.
Ten eerste sluiten deze een beetje traag zodat je wat vermogen mist net na het schakelen of opnieuw gas geven.
Ten tweede willen deze nog wel eens lekken en dan overtoer je de turbo.
ok dus het is het beste om zonder een dumpvalve te rijden maar is daar mee ook de inhouding verdwenen?
ik lees dus dat een dump valve heel goed is voor de turbo.
http://www.205gti.com/techdumpvalveNL.ht...
en me luchtfilter huis is gewoon standaard.alleen een ander luchtfilter bed erin.
14 jaar
Als er een dumpvalve in hoort te zitten, dan zet de fabrikant deze erin.
Alle turbo's de ik ken hebben standaard zo'n dump valve. Deze motor ken ik niet.
Wat is overigens dan die "vergroten luchtinlaat" die je in de 1e post noemt? Hoort die bij de chip?
Beide bij de zelfde verkoper gekocht als set?
Zonder die dumpvalve verwacht ik niet dat het inhouden over is. Maar daar ben je heel gauw achter.
Ik ben bang dat de chip gewoon van slechte kwaliteit is of je "vergrote luchtinlaat" is te veel van het goede.
Dus terug naar standaard luchtinlaat en nog maar een keer proberen.
[quote=oldford]Als er een dumpvalve in hoort te zitten, dan zet de fabrikant deze erin.
Alle turbo's de ik ken hebben standaard zo'n dump valve. Deze motor ken ik niet.
Wat is overigens dan die "vergroten luchtinlaat" die je in de 1e post noemt? Hoort die bij de chip?
Beide bij de zelfde verkoper gekocht als set?
Zonder die dumpvalve verwacht ik niet dat het inhouden over is. Maar daar ben je heel gauw achter.
Ik ben bang dat de chip gewoon van slechte kwaliteit is of je "vergrote luchtinlaat" is te veel van het goede.
Dus terug naar standaard luchtinlaat en nog maar een keer proberen.[/quote]
Ja alles komt bij de zelfde verkoper vandaan m-tech opel tuner.
vergroot luchtinlaat zit aan de voorkant zie website hieronder
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=p...
dumpvalve vergroot luchtinlaat chiptuning katalisator vervanger
Dennis
14 jaar
Tja, wil je zekerheid, zet hem dan eens op een rollenbank en meet de uitlaatgassen.
Veel moderne banken hebben een wideband lambda meting die op de grafiek gezet kan worden.
Weet je tenminste of het mengsel in orde is.
Ik hoop voor je dat de chip tegen die grote inlaat kan, want hij staat er niet bij vermeldt.
Phase 1 is een vakterm voor ALLEEN de chip en verder geen wijzigingen.
Als de rollenbank test uitwijst dat het mengsel te arm is, zou ik de standaard inlaat monteren en nog een keer rollen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar