Opel INSIGNIA STATION WAGON: Insignia in noodloop

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld

Heb onlangs een Opel insignia gekocht,
2dehands, bouwjaar 2009, 130pk,break
Met 150duizend km, heb groot onderhoud gedaan bij een gewone dealer en een dpf sensor vervangen,
Maar na een tijdje ging hij terug in noodloop en kwam er dringend service vereist..... toen ben
Ik naar Opel in Antwerpen geweest ze leesden het uit en ze hebben regeneratie proces gedaan en ook uitgelezen roetfilter was het probleem daarom dat de vermogen inhoude... maar nu na 1 week rijden terug hetzelfde probleem ???? Ik ben einde raad kan iemand mij helpen aub ,, ik vertrek binnen 1 week op vakantie met deze auto

Mvg deno

Denp

Geplaatst door Denp (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Insignia? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

Weet je ook welke foutcode(s) (exacte tekst en/of nummer) er is uitgelezen?

Waarom werd er bij het onderhoud de "dpf sensor" vernieuwd? En bedoel je daarmee de verschildruk sensor van het roetfilter?

Denp (0), 6 jaar geleden

Hier is de code

Denp (0), 6 jaar geleden

Dpf sensor kwam er op toen
Ik het liet uitlezen bij iemand die de programma van Opel had, dus ga ik naar een
Garage die vervangt die sensor en doet groot onderhoud, maar na dat weer hetzelfde
Auto rijd amper 50 per uur , Ook na de regeneratie proces bij Opel nu na 1 week terug hetzelfde probleem.. maar ik heb daarnet gereden hij rijd terug normaal maar toch vind ik het raar pfff

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

Op de factuur staat helaas niet de foutcode. Dat is slechts een algemene omschrijving.
Het nummer van een foutcode begint met een P, gevolgd door 4 cijfers en/of letters.

Op dit moment kun je niet eens zeggen dat het vervangen van die zogenaamde "dpf sensor" terecht was.
Dat iemand het programma van Opel heeft, wil nog niet zeggen dat hij is opgeleid om uit de resultaten van het uitlezen (zonder verder te zoeken/meten/testen) te concluderen dat een sensor defect is. Voor hetzelfde geld is er iets met de elektrische bedrading of met de slangetjes die aan de verschildruk sensor vast zitten (als het die verschildruk sensor was).

Dat de snelheid van de auto beperkt is komt omdat de motorcomputer een fout als actief herkend en dan de dure motor gaat beschermen.
Na opnieuw starten van de motor kan die net geconstateerde fout even weg zijn en rijd de auto weer even normaal.

Houd in ieder geval je oliepeil in de gaten. Als dat gaat stijgen dan heb je een serieus probleem, want dan komt er diesel in de motorolie.

Ik ben bang dat er niets anders opzit dan de auto te laten uitlezen en dan een foto of uitdraai van de uitgelezen foutcodes hier te plaatsen.
Zonder die exacte foutcodes is het raden wat er aan de hand is.

Denp (0), 6 jaar geleden

Code was A 998

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

Dat is een werkplaatscode, geen uitgelezen foutcode. Zoals gezegd, foutcodes beginnen met de letter P.

Denp (0), 6 jaar geleden

Raar dat ik daar niets van terug vind op de factuur van Opel , maar ik denk toch roetfilter is aan vervanging toe enof verwijderen software hardware

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Insignia of stel zelf een nieuwe vraag.