close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel 0: Inspuitpomp Bosch VP44

Bouwjaar: 2007

Even een vraagje: 2 mensen die met hetzelfde type motor (2.0 Dtl) en injectiepomp (Bosch VP44) in hun wagen rondreden krijgen pech. (motor valt stil tijdens rijden en is niet meer aan de praat te krijgen)

Alletwee krijgen ze van hun garagehouder de diagnose:
"..electronica van de pomp is stuk dat wordt een nieuwe pomp.."

Klinkt me raar: zijn er dan geen "electronische onderdelen" aan dat type pomp te vervangen?
Lijkt me sterk!
Of zit ik er helemaal naast?

Doorsnedetekening: http://www.freewebs.com/hcii/pumpidentif...

Mvg,

Paul Siemons

Geplaatst door

Paul Siemons (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

je kan de pomp laten repareren bij een dieselspecialist,ook het monteren van een ruilpomp is mogelijk.
mvg Diko

diko 0
badge

17 jaar

Is voor mij tot hiertoe niet aan de orde, mijn vraag is hierdoor opgelost: ik kan hieruit verstaan dat men de electronica bij defect niet kan (wil) en het dus een nieuwe (ruil)pomp zal moeten worden!
Al blijf ik het raar vinden! (meer verdiend aan een volledig nieuwe pomp lijkt me de meest logische verklaring te zijn)

Mvg,

P.Siemons

Paul Siemons 0

15 jaar

[quote=Paul Siemons]Al blijf ik het raar vinden! (meer verdiend aan een volledig nieuwe pomp lijkt me de meest logische verklaring te zijn)[/quote]
Logisch is : Kies je voor een deelrevisie kan dit betekenen dat de pomp er over een aantal weken weer af moet. Bij brandstofpompen is het zo, het ene wil je het andere moet je.................., vaak is er meer aan de hand dan alleen de elektronica.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

[quote=Paul Siemons]Is voor mij tot hiertoe niet aan de orde, mijn vraag is hierdoor opgelost: ik kan hieruit verstaan dat men de electronica bij defect niet kan (wil) en het dus een nieuwe (ruil)pomp zal moeten worden!
Al blijf ik het raar vinden! (meer verdiend aan een volledig nieuwe pomp lijkt me de meest logische verklaring te zijn)

Mvg,

P.Siemons[/quote]
Zit deze pomp toevallig in Opel? Volgens mij zijn er op internet handleidingen te vinden om de elektronica te repareren. Ik meen mij te herinneren dat de soldeerverbindingen los gaan en dat is voor iemand met wat soldeerervaring eenvoudig te herstellen.

Nico8119 0

15 jaar

[quote=Nico8119]Zit deze pomp toevallig in Opel? Volgens mij zijn er op internet handleidingen te vinden om de elektronica te repareren. Ik meen mij te herinneren dat de soldeerverbindingen los gaan en dat is voor iemand met wat soldeerervaring eenvoudig te herstellen.[/quote]
Electronica van deze pompen repareer ik zelf ook, niet zo simpel als wordt gedacht. Het betreft een bond-verbinding dat moet worden herstelt met gouddraad.

[url=http://imageshack.us][img]http://img90.imageshack.us/img90/1875/ds...[/img][/url]

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Hey paul,

Zou je mij even kunnen mailen wat zo'n reparatie bij jou kost??

MVrgr

venedijk 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel 0 of stel zelf een nieuwe vraag.