Even een vraagje: 2 mensen die met hetzelfde type motor (2.0 Dtl) en injectiepomp (Bosch VP44) in hun wagen rondreden krijgen pech. (motor valt stil tijdens rijden en is niet meer aan de praat te krijgen)
Alletwee krijgen ze van hun garagehouder de diagnose:
"..electronica van de pomp is stuk dat wordt een nieuwe pomp.."
Klinkt me raar: zijn er dan geen "electronische onderdelen" aan dat type pomp te vervangen?
Lijkt me sterk!
Of zit ik er helemaal naast?
Doorsnedetekening: http://www.freewebs.com/hcii/pumpidentif...
Mvg,
Paul Siemons
Geplaatst door Paul Siemons (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
diko (0) PRO, 16 jaar geleden
je kan de pomp laten repareren bij een dieselspecialist,ook het monteren van een ruilpomp is mogelijk.
mvg Diko
Paul Siemons (0), 15 jaar geleden
Is voor mij tot hiertoe niet aan de orde, mijn vraag is hierdoor opgelost: ik kan hieruit verstaan dat men de electronica bij defect niet kan (wil) en het dus een nieuwe (ruil)pomp zal moeten worden!
Al blijf ik het raar vinden! (meer verdiend aan een volledig nieuwe pomp lijkt me de meest logische verklaring te zijn)
Mvg,
P.Siemons
P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden
[quote=Paul Siemons]Al blijf ik het raar vinden! (meer verdiend aan een volledig nieuwe pomp lijkt me de meest logische verklaring te zijn)[/quote]
Logisch is : Kies je voor een deelrevisie kan dit betekenen dat de pomp er over een aantal weken weer af moet. Bij brandstofpompen is het zo, het ene wil je het andere moet je.................., vaak is er meer aan de hand dan alleen de elektronica.
Gr. paul
Nico8119 (0), 15 jaar geleden
[quote=Paul Siemons]Is voor mij tot hiertoe niet aan de orde, mijn vraag is hierdoor opgelost: ik kan hieruit verstaan dat men de electronica bij defect niet kan (wil) en het dus een nieuwe (ruil)pomp zal moeten worden!
Al blijf ik het raar vinden! (meer verdiend aan een volledig nieuwe pomp lijkt me de meest logische verklaring te zijn)
Mvg,
P.Siemons[/quote]
Zit deze pomp toevallig in Opel? Volgens mij zijn er op internet handleidingen te vinden om de elektronica te repareren. Ik meen mij te herinneren dat de soldeerverbindingen los gaan en dat is voor iemand met wat soldeerervaring eenvoudig te herstellen.
P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden
[quote=Nico8119]Zit deze pomp toevallig in Opel? Volgens mij zijn er op internet handleidingen te vinden om de elektronica te repareren. Ik meen mij te herinneren dat de soldeerverbindingen los gaan en dat is voor iemand met wat soldeerervaring eenvoudig te herstellen.[/quote]
Electronica van deze pompen repareer ik zelf ook, niet zo simpel als wordt gedacht. Het betreft een bond-verbinding dat moet worden herstelt met gouddraad.
[url=http://imageshack.us][img]http://img90.imageshack.us/img90/1875/ds...[/img][/url]
Gr. paul
venedijk (0) PRO, 15 jaar geleden
Hey paul,
Zou je mij even kunnen mailen wat zo'n reparatie bij jou kost??
MVrgr