Hoi, ik heb een opel kadett 1800i.
Deze rijd echt heel goed, maar soms durft mijn temperatuurmeter wel eens tot in het rood te gaan, en wat raar is, dat de benzinemeter dan ook tot over het maximum gaat. De ene dag doet hij het niet, de andere dag weer wel. Als hij gaat staat hij perfect in het midden, en geeft de benzinemeter ook weer juist aan.
Weet iemand hier raad mee?
Sensor v/d temperatuur is al vervangen geweest, maar blijft nog steeds hetzelfde.
Dank bij voorbaat.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb nog iets gevonden, wanneer de meters omhoog gaan, brand het lampje van de handrem ook feller.
Dan zou ik eens controleren of de massa van je instrumentenpaneel wel goed contact maakt... Als je meters en controlelampjes geen goede massa hebben kun je allerlei spectaculaire effecten op het dashboard verwachten.
suc6
Peter
18 jaar
Oke, zal eens nakijken.
18 jaar
Vervang de spanningsstabilisator achter het daschbord die is kapot(dit ding zorgd dat de spanning om de meters constant blijft.
Hans
Aan hans: Euh, hoe ziet dat ding eruit?
18 jaar
Als een chip met een paar pennetjes er aan
Ah oke, zal het proberen te vinden.
18 jaar
Zit achter op je instrumentenpaneel (tellerklok e.d.) dus wel ff het daschbord eruit halen.
Hans
inderdaad,
wat hans zegt klopt Tom..
dat ding kost letterlijk een paar cent nieuw!
Stefan
18 jaar
Hier ben ik weer, ik heb het ondertussen vervangen, maar nogsteeds hetzelfde....
Wat ik ook heb ondervonden, is dat als die meters omhoog gaan, mijn ruitenwissers ook sneller gaan...
Gaan de wijzers normaal, dan gaan mijn ruitenwissers ook terug normaal. Heel raar vind ik.
18 jaar
Behalve bij de Opel Dealer want daar kost hij zo`n 32 euro.
En als het goed is is het een ITT 700Y maar die kan moeilijk te vinden zijn.
Je kan ook een 7810 spanningsstablisator nemen maar hij moet wel 1.0 A min. kunnen leveren.
En Als je een 7810 neemt dan zal je hem onderste boven moeten plaatsen met het koellichaam op de achterkant van de 7810.
En de 7810 kost vele male minder dan de ITT 700Y en werkt verder precies het zelfde alleen de pin bezetting is anders.
Groetjes
Astra Rijder
18 jaar
Dit heb ik dus vervangen, maar het helpt niet.. en dat van die ruitenwissers... raar hoor.
[url=http://img228.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img228.imageshack.us/img228/7039/...[/img][/url]
18 jaar
Dit heb ik dus vervangen, maar het helpt niet.. en dat van die ruitenwissers... raar hoor.
[url=http://imageshack.us][img]http://img228.imageshack.us/img228/7039/...[/img][/url]
18 jaar
Kijk eens hoeveel volt de dynamo laadt als de meters oplopen. Dit zou dan op dat moment wel eens meer dan 14,4 volt kunnen zijn.................
Oke, ik heb nu wel geen voltmeter bij de hand, maar zal het zo snel mogelijk doen.
18 jaar
vervang de spaningsstabilisator cq koolborstels van de dynamo maar dan is het 99% zekker over want alles gaat harden in/aan de auto dus je spanning stijgt.
en aangezien de meter met een bimetaal en een gloeidraat er om heen werken en de spanning steigt wort het warmen en slaan ze uit zo ver als ze kunnen.
gr tijne
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar