Opel Kadett: opel kadett 1.2n

Bouwjaar: 1974, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.200n

hallo mensen mijn opel kadett hebt het van het weekeind begeeven .. ik kirjg geen vonk maar heb de bobine een bougie in die kabel gedaan die vonkt wel duz dan moet het wel in de verdeeler zitten toch??.. verdeelerkap en kabels zijn nieuw en bougie ss ook goed.. rotor is ook nieuw . moet t wel in de rest zitten tochhh??.. weet iemand waar ik dat materiaal vandaan kan halen?? groet jolsst




nou ik krijg nu vonken wel goeien. d8 ik zow,.. naar een nieuw verdeelerkapje en rotor.. maar nu zit ik met het volgende probleem de auto wil niet lopen.. ik start maar doe niks heb de ontsteking er heelemaal af gehad .. is daar nog wat bij me inzetten . heb m wel weer bij de merkpunten gezet maar middelste asje is ook verstelbaar denk k ofnije??.. ik krijg m echt niet meer aan de praat hij krijg brandstof en ook vonkiess duzz?? helpppp. groeten joost

joosy1000

Geplaatst door joosy1000 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Kadett? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

29 Reacties

opelfan (0), 17 jaar geleden

contactpunten en condensator nakijken ; groeten m

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

De contactpunten op 0,4mm zetten schuurpapiertje er doorheen halen en de kadett gaat dan waarschijnlijk weer.
Onderdelen zijn nog wel te koop wat zit er voor ontsteking in Bosch(verdeelkap zit vast met klemmetjes) of een Delco remy (Verdeelkap vast met boutjes).

Hans

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Maar als tie wel vonkt op de bobine tijdens het starten, zijn de punten goed lijkt mij. Kan dan niet anders zijn dan verdeelkap en rotor en kabels.

Sytze

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

Je hebt gelijk sytze,ik had er over heen gelezen dat hij aan de bobinekabel wel vonkt.
Misschien slaat de rotor door naar massa,of de verdeelkap is kapot.

Hans

joosy1000 (0), 17 jaar geleden

[quote=opelfan]contactpunten en condensator nakijken ; groeten m[/quote]
condensator .. ??. kun je die ontsteking zelf ook doormeten de verdeler kap is goed rotor is goed bobinen is goed . contactpuntjess lijkt me ook goed toe.

joosy1000 (0), 17 jaar geleden

[quote=Hans4037]De contactpunten op 0,4mm zetten schuurpapiertje er doorheen halen en de kadett gaat dan waarschijnlijk weer.
Onderdelen zijn nog wel te koop wat zit er voor ontsteking in Bosch(verdeelkap zit vast met klemmetjes) of een Delco remy (Verdeelkap vast met boutjes).

Hans[/quote]
delco remy met schroefjess heb je ook enig idee waar ik die kan krijgen en wat zulk spul kost heb namelijk bij opel dealer geprobeerd niks 4 automateriaalen zaken heelemaal niks grt joost

joosy1000 (0), 17 jaar geleden

[quote=Hans4037]Je hebt gelijk sytze,ik had er over heen gelezen dat hij aan de bobinekabel wel vonkt.
Misschien slaat de rotor door naar massa,of de verdeelkap is kapot.

Hans[/quote]
hoe kun je dat controleeren of de rotor door slaat naar massaa??.

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

Verdeelkap er af halen en dan met de bobinekabel een centimeter boven de rotor iemand laten starten. Er mag dan geen vonk overspringen als dat wel gebeurd slaat de rotor door en is dus kapot.

Hans

joosy1000 (0), 17 jaar geleden

[quote=Hans4037]Verdeelkap er af halen en dan met de bobinekabel een centimeter boven de rotor iemand laten starten. Er mag dan geen vonk overspringen als dat wel gebeurd slaat de rotor door en is dus kapot.

Hans[/quote]
gewoon o0p het midden punt van de rotor|??.. boven de as zeg ma waatr die opdraait.
hehe ik ben zelf automonteur .. kan alles wel voormekaar krijgen maar snap hier niks van dat die t niet meer doet.. bleggg

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ja daar waar het koolstiftje normaal op de rotor zit. Je hebt toch geen vonk aan de bougiekabels maar wel aan de bobinekabel?
Dan kan het alleen maar in de rotor of verdeelkap zitten de storing

Hans

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik wou dat ik zulke heerlijke storinkies overdag had! Gut nee, ik mag de onmogelijkste dingen opzoeken, waarbij echt alles losgehaald mag worden. Kan er bij de BBQ nog wel een paar uit de mouw schudden.
Ik zou bijna zeggen, hou op te zoeken en vernieuw je verdeelkap en je rotor, en starten maar!
Geloof Hans en mij nou maar! Meer is er gewoon niet. Enne.....niet duur he. 8,- compleet.

Sytze

joosy1000 (0), 17 jaar geleden

[quote=Hans4037]Ja daar waar het koolstiftje normaal op de rotor zit. Je hebt toch geen vonk aan de bougiekabels maar wel aan de bobinekabel?
Dan kan het alleen maar in de rotor of verdeelkap zitten de storing

Hans[/quote]
ik heb da gedaan en hij vonkt niet over.. ik ga een nieuw verdeelerkap halen.. koolstiftje lijkt me niet supper maar gfa t provbeeren . groeten joost.. je hoort nog van me

joosy1000 (0), 17 jaar geleden

[quote=sytze]Ik wou dat ik zulke heerlijke storinkies overdag had! Gut nee, ik mag de onmogelijkste dingen opzoeken, waarbij echt alles losgehaald mag worden. Kan er bij de BBQ nog wel een paar uit de mouw schudden.
Ik zou bijna zeggen, hou op te zoeken en vernieuw je verdeelkap en je rotor, en starten maar!
Geloof Hans en mij nou maar! Meer is er gewoon niet. Enne.....niet duur he. 8,- compleet.

Sytze[/quote]
waar heb je dat gehaald voor 8 euro groeten joost?

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

Joost,

Je hebt gekeken aan de bobinekabel of de ontsteking vonkt met een bougie in de kabel.
Probeer ook eens zonder bougie naar massa of er wel een vonk trekt van 1,5 centimeter.

Hans

joosy1000 (0), 17 jaar geleden

[quote=Hans4037]Joost,

Je hebt gekeken aan de bobinekabel of de ontsteking vonkt met een bougie in de kabel.
Probeer ook eens zonder bougie naar massa of er wel een vonk trekt van 1,5 centimeter.

Hans[/quote]
hij trekt een vonk van ongeveer iets minder als een centimeter maar wel heel zwak echt heel dunnn.. ?? watkan t zijn

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

Dat is wel erg weinig,bobine kan kapot zijn , of zijn de contactpunten erg ingebrand of blauw verkleurd dan is het de condensator die kapot is.

Hans

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Bij mij is ie 8 euro samen met rotor. En die vonk van kabel naar massa, maakt die ook een flink geluid, een goeie bobine moet een behoorlijke tik teweeg brengen.
Denk er wel om dat je een geisoleerde tang gebruikt, of nog liever niet beethouden anders krijg jij straks de tik!

Sytze

@ Hans, ook met 1cm vonk moet de motor toch wat zeggen als de kap goed is?

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=joosy1000][quote=Hans4037]Joost,

Je hebt gekeken aan de bobinekabel of de ontsteking vonkt met een bougie in de kabel.
Probeer ook eens zonder bougie naar massa of er wel een vonk trekt van 1,5 centimeter.

Hans[/quote]
hij trekt een vonk van ongeveer iets minder als een centimeter maar wel heel zwak echt heel dunnn.. ?? watkan t zijn[/quote]
Zwak en dun en minder dan een centimeter.dat is toch niks

joosy1000 (0), 17 jaar geleden

BIj jou??.. 8 euro ?? waar woon je dan ?? of kan met post??.. maar maakt wel lichte vonk niet echt een klap ofzow gewoon lichte vonk.. condensator ook??..
als je een condensator en bobine verdeelerkap rotor hebt wat zijn de kosten?? vervangen we alles in 1 x als niej te duur is groeten joost

[quote=sytze]Bij mij is ie 8 euro samen met rotor. En die vonk van kabel naar massa, maakt die ook een flink geluid, een goeie bobine moet een behoorlijke tik teweeg brengen.
Denk er wel om dat je een geisoleerde tang gebruikt, of nog liever niet beethouden anders krijg jij straks de tik!

Sytze

@ Hans, ook met 1cm vonk moet de motor toch wat zeggen als de kap goed is?[/quote]

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Oei, bobine is wel duur! De rest kan je voor plm. 15 euro thuis hebben. En een verdeler is zomaar stuk als tante pos er mee gooit. Hebbie schroefies of klempies?

Sytze

joosy1000 (0), 17 jaar geleden

schroefjes.. condensator en verdeeler kap en rotor? 15 euro? hek t dannn?? wat kost bobine bij jou dann??.. groeten joost
[quote=sytze]Oei, bobine is wel duur! De rest kan je voor plm. 15 euro thuis hebben. En een verdeler is zomaar stuk als tante pos er mee gooit. Hebbie schroefies of klempies?

Sytze[/quote]

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Denk zo rond een tientje of 5.

joosy1000 (0), 17 jaar geleden

doe me dat spul allemaal maar.. bobine verdeelerkap rotor.. ? ok?..
hoe doen we dat ffkes ?? groeten joost
[quote=sytze]Denk zo rond een tientje of 5.[/quote]

joosy1000 (0), 17 jaar geleden

[quote=joosy1000]doe me dat spul allemaal maar.. bobine verdeelerkap rotor.. ? ok?..
hoe doen we dat ffkes ?? groeten joost
[quote=sytze]Denk zo rond een tientje of 5.[/quote]
[/quote]
hallo heb nieuwe verdeelerkap en rotor .. en hij vonktt.. maar nu wiol die nog niet lopen.... echt maf hij krijg ook brandstof is er nog wat bij met afstellen van die ontsteking zeg maar die plaat waar contacty puntjes op zitte zit er goed op want dat hadf ik ff afgemerkt maar het middelste assje kun je er gewoon in drukken toch?? helppp hij doet t nog niej

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

Wat heb je gedaan de hele ontsteking eruit gehaald? zitten de bougiekabels wel in de juiste volgorde in de verdeelkap.

Hans

joosy1000 (0), 17 jaar geleden

yepp hek stap voor stap overgezet

joosy1000 (0), 17 jaar geleden

[quote=Hans4037]Wat heb je gedaan de hele ontsteking eruit gehaald? zitten de bougiekabels wel in de juiste volgorde in de verdeelkap.

Hans[/quote]
yepoosss

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

Eerste cilinder op ontsteken zetten (zuiger bovenin en kijken door de olievuldop of de tuimelaars van de eerste cilinder los staan) dan de onsteking er in zetten met de rotor in de stand naar waar de bougiekabel van de eerste cilinder in de verdeelkap zit.
Bij het er in zetten verdraait de rotor iets met dat kun je bijstellen door het hele huis te verdraaien.

Hans

joosy1000 (0), 17 jaar geleden

heey hans hij loopt weer als een zonnetje .. bedankt he!!!
ik had gedaan wat je zij en toen liep die weer maar neit supper goed zeg maar en toen wou k m bij stywellen met het huis en kreeg maar niet mooi ik snapte er niks van .. en toen belde een kennis van mij of ik t al klaar had duz vertellde dat zow hij had ff uitgezocht hoe dat nou werkelijk zat.. op de krukas poelie zit een inham en op de distrubutie kap zit een nokje die precies tegen ocver elkaar zetten dan de ontsteking er in zetten .. en op het huis van de ontsteking zit een nokje onder de verdeelerkap en die moet dan ongeveer gelijk staan met de rotor .. en dan kun je m ook precies afstellen .. maar in ieder geval bedankt hans!!! had de moet al bijna verlore haha .. naja bedankt ! groeten joost
[quote=Hans4037]Eerste cilinder op ontsteken zetten (zuiger bovenin en kijken door de olievuldop of de tuimelaars van de eerste cilinder los staan) dan de onsteking er in zetten met de rotor in de stand naar waar de bougiekabel van de eerste cilinder in de verdeelkap zit.
Bij het er in zetten verdraait de rotor iets met dat kun je bijstellen door het hele huis te verdraaien.

Hans[/quote]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.