Opel Kadett: Kadett c rallye 20E start niet meer

Bouwjaar: 1979, Brandstof: Benzine, Motorcode: 20E

Na het restaureren van de auto, en het laten reviseren van de motor heb ik nu inmiddels 1000km gereden. De auto had de hele tijd problemen. Heb inmiddels een nieuwe accu erin en de dynamo ook maar gereviseerd.

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan:
Eergisteren wou ik een stukje rijden.. de startmotor had moeite en opeens sloeg die aan. De auto liep op een paar cylinders en stotterde en plofte als een gek. Dus auto afgezet en ben maar met de andere auto naar het werk gegaan.
Na het werk wou ik hem weer starten. Dit keer klik klik klik. Gedemonteerd: startmotor, bougies, ontsteking. Toen met de poelie de motor rond gedraaid dit ging niet muurvast. Toen de motor terug gedraaid dit ging wel. Wanneer de zuigers van cilinder 1 en 4 omhoog zijn komt die niet verder.

Eerdere symptomen waren dat met een warme motor de startmotor heel moeilijk rond ging en met een koude motor wat beter (maar ook niet zoals het hoort)

De motor is gereviseerd: zuigerwanden uitgehoond, nieuwe zuigerveren, nieuwe ketting, kleppen, klepstoters, pakkingen, waterpomp, lagers e.d voor ik het revisiebedrijf bel wou ik eerst horen wat de oorzaak kan zijn, of het mijn schuld is. E.d

[url=http://img827.imageshack.us/i/foto3nz4we...][img]http://img827.imageshack.us/img827/8238/...[/img][/url]

jetelind

Geplaatst door jetelind (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Kadett? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 13 jaar geleden

kan een massa probleem zijn
kabel van de accu naar de motor maken
als het goed is zit de dynamo plus op de startmotor
verplaatsen naar de accu plus
en anders de startmotor eens laten testen
het is bij opels uit deze jaren wel gebruikelijk dat ze wat langzaam rond gaan
soms denk je dat doet ie niet maar slaat wel aan
er zijn borstel schilden met 4 borstels die erin kunnen
dan is ie sterker en draaid sneller rond

jetelind (0), 13 jaar geleden

Hoi Jerry,
Dankje voor je antwoord maar ik krijg de motor gewoon niet meer rond als ik dus een sleutel op de poelie zet, kan ik de motor laten ronddraaien, hij blijft hangen op een bepaald punt (net of de zuigers blokkeren. Dit is ook logisch als je het vliegwiel bekijkt is er licht metaal af omdat de motor gewoon vast zit dit veroorzaakt ook het klikken. Aanduwen helpt ook niet de wielen blokkeren dan. De motor zit op het eerdere beschreven punt vast. Ik kan hem wel terugdraaien. Dus hij heeft denk ik dan geen vastloper gehad.

CARS&MOTORS (0) PRO, 13 jaar geleden

klepdeksel eraf en timing nokken as controleren
of de nokken as staat verkeerd (spanner defect
of er is iets op de zuiger gekomen(klep gebroken of een bougie)
of heb je er een laag olie of brandstof opstaan
kan je hem wel terug helemaal rond krijgen

jetelind (0), 13 jaar geleden

Aah oke dus het probleem hoeft dan niet bij mij te liggen, olie zit iets over de helft van de pijlstok, (de helft is tussen de 2 streepjes in)
Ik heb er goedkope 10w40 olie in. (aanraden revisiebedrijf) dan slijt de motor sneller in.

Brandstoftank zit vol. Ik kan hem wel helemaal terug krijgen. Ik bel maandag wel even het revisiebedrijf op, deze dingen zijn me wat te lastig om na te gaan. Maar in iedergeval bedankt.

CARS&MOTORS (0) PRO, 13 jaar geleden

draai er een bougie uit
denk dat er lange schroefdraad in zit
zover ik weet moet er een korte in

jetelind (0), 13 jaar geleden

Hoi,

De bougies zijn korte (hij heeft ook ermee gelopen) ik heb de bougies er ook uit gedraait. er is puur iets in het blok mis.

Groeten Jeroen

CARS&MOTORS (0) PRO, 13 jaar geleden

en als je de kleppen los steld en de tuimelaars weghaald
gaat ie dan wel rond
en liggen de kleppen dan even hoog

jetelind (0), 13 jaar geleden

met de endoscoop erin gekeken en er zit een klep voor de zuiger. Ik heb alles zo laten zitten want de motor is gereviseerd bij een bedrijf (anders kunnen ze moeilijk doen voor de garantie)

CARS&MOTORS (0) PRO, 13 jaar geleden

dan denk ik dat ie krom is of vast loopt in de geleider
of een stoter defect

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.