Hallo Techneuten.
Ik vrees dat mijn kadett nu echt op is.
Toen ik hem gisteravond starte klonk er (vanuit de startmotor?) een vreemd geluid, maar de auto sloeg wel aan.
Alleen de motor liep heel hoog stationair alsof de choke bleef hangen.
Ook toen de motor op temperatuur was bleef het hoge toerental.
Op de veerpont wilde de auto niet meer starten. De startmotor ging nog twee keer heel moeizaam rond en zat toen muurvast.
Mensen op de pont hebben de auto eraf geduwd, maar toen wilde de motor ook niet aanslaan.
Ook was mij opgevallen dat hij extreem veel olie heeft gebruikt de laatste 100 kilometer.
Toch heeft het blokje maar 120 k gelopen.
Nu ben ik technisch gezien benieuwd wat er aan de hand kan zijn.
De auto gaat naar de sloperij (natuurlijk net de tank vol en nieuwe apk)
Hoor het graag!
Groeten, Koen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Voor 200 euro een ander hart erin en gassen maar, of begint het koetswerk het ook van de roestduivel te verliezen?
Met alleen hoog olieverbruik en te hoog stationair , als gegevens tja , als ik het wist , had ik wel een blauwe jurk aan en verkocht ik ingestraald water.
Motor zit vast ?
Veel rook ?
Lawaai uit het blok ?
Laat er eens iemand naar kijken die er verstand van heeft , misschien valt het mee ?
Wat ik vreemd vind is dat de auto ook met aanslepen niet aan wou slaan.
Maar inderdaad, de roest is al ver.
De garage waar ik altijd kom kon het nog net goed keuren.
Heb er zelf ook al aan gelast.
En contactslot is stuk, slot bijrijderskant ook.
Ergens houdt het op he...
motor zit niet vast en er was niet veel rook. er was ook geen lawaai uit het blok. het was denk ik echt de startmotor.
Maar nogmaals, waarom loopt hij ineens heel hoog stationair en krijg ik hem niet meer aangesleept?
Daar was ik nieuwsgierig naar...
11 jaar
Injector blijft niet open staan , teveel brandstof ?
ik denk dat je startmotor meegedraait heeft door dat je contactslot overleden is dus geen stroom op de juiste onderdelen om aan teslepen
11 jaar
Dat zou inderdaad kunnen harnak.
Nu nog een vraag.
Ik wil de tank leegmaken. De benzine die erin lust mijn motorfiets ook.
Heb ik een stuk slang in de vulopening gedaan, van zeker een meter, maar er komt niets als je aan de slang zuigt.
Ook met zo'n handpompje lukt het niet.
Accu is inmiddels leeg dus kan ook niet gebruik maken van de brandstofpomp.
Hoe nu verder?
11 jaar
Onder de achterbank zit een luik , daar kun je bij de pomp komen , slangetje aansluiten en even een externe voeding maken , en hopla hij pompt hem netjes leeg.
Bedankt ferry,
ga zaterdag ermee aan de slag.
en dan horen jullie het als het gelukt is...
11 jaar
Nou gelukt hoor!
Alleen lukte het niet om het pompje aan de gang te krijgen.
Had er 12 volt op gezet maar hij deed niets.
Heb toen de hele vlotter er maar uitgehaald en de tank leeggezogen.
Toch weer een liter op 30..
Bedankt voor de tips! nu op zoek naar een andere auto.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar