Opel Kadett: Opel Kadett D 1981 doet niks

Bouwjaar: 1981, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2S

Hallo,

Ik heb een Opel Kadett D 1.2S uit 1981.

Het probleem is dat hij niks meer doet.
Hij deed al een tijdje raar, maar na een paar keer proberen hem te starten sloeg hij toch aan.

Nu slaat hij helemaal niet meer aan.
Ik hoor niks meer, ook de startmotor niet.

Ik heb de accu al gecheckt en deze geeft gewoon spanning.

Kan iemand mij aub helpen :')

Groetjes Peter

topgearpetey

Geplaatst door topgearpetey (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Kadett? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

25 Reacties

Ralf_Jensen (0) PRO, 11 jaar geleden

hulpaccu erbij en overstarten, gaat ie dan wel rond? Nee, dan startmotor controle.
vonken op de bougies ? Zoniet, dan kabels, verdeelkap rotor en bougies controleren
Brandstof controleren. Is deze nog te gebruiken? zoniet dan verversen.
Brandstofaanvoer controleren, komt er brandstof uit de leiding? etc etc usw usf

topgearpetey (0), 11 jaar geleden

Heey Ralf,

ik had pas getankt dus de brandstof is wel in orde denk ik.
Ik ga morgen je andere oplossingen proberen!
Dankjewel voor de snelle reactie

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

de startmotor gaat niet rond! dus krijgt de startmotor geen aansturing tijdens starten, meten is er geen stroom verlies in de + of in de- kabels, meten is weten , zet bij geen aanstuuring een rechtstreeks spanning op het kleine draadje, nog niks dan startmotor overleden wat ook wel eens helpt een klap met hamer (koolborstels)
dus ralf zijn adviezen vergeten

kaleido 1 (1830) PRO, 11 jaar geleden

Jan de startmotor gaat NIET rond , dus is er ook GEEN aansturing? of wel.
Contactblokje onder het contactslot gaat ook nog wel eens stuk bij deze type s.

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

hoe weet u dat er GEEN aansturing is dat lees ik nergens de starter kan ook stuk zijn

kaleido 1 (1830) PRO, 11 jaar geleden

Even je eigen bericht lezen #4 eerste regel , daarin klopt iets niet

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=kaleido 1]Even je eigen bericht lezen #4 eerste regel , daarin klopt iets niet[/quote]
je hebt gelijk er moet geen tussen sorry verander het, gelukkig houden we mekaar in de gaten
gr jan

ronny530 (0), 11 jaar geleden

Als de starter niet meer werkt ligt dat vaak aan corrosie van de kabel tussen accu en startsolenoid op de starter.

Ralf_Jensen (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=jan5047]de startmotor gaat niet rond! dus krijgt de startmotor geen aansturing tijdens starten, meten is er geen stroom verlies in de + of in de- kabels, meten is weten , zet bij geen aanstuuring een rechtstreeks spanning op het kleine draadje
dus ralf zijn adviezen vergeten[/quote]
Nou Jan, wat een geweld! Dit waren toch de juiste adviezen ?!? om nou gelijk iemand buitenspel te zetten ........

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

Ralf sorry als je het zo ziet was niet mijn bedoeling, maar ik bedoelde als de startmotor niet draait, is dat de hoofd zaak dus wat u er nog bijzet is niet relevant
Nogmaals mijn excuus gr jan

jethro (0), 11 jaar geleden

Branden de controle lampje`s ook niet, dan is de massa kabel versnellingsbak/chassisbalk kaput.
Word vaak over het hoofd gezien, efkes controleren dus.

topgearpetey (0), 11 jaar geleden

Hallo allemaal,

ik lees net de nieuwe reacties op mijn vraag. Allemaal bedankt!
Helaas heb ik ivm werk nog geen tijd gehad om eraan te sleutelen

De controlelampjes branden gelukkig wel :)

topgearpetey (0), 11 jaar geleden

Nu heb ik misschien een heel stomme vraag. Maar ik kan de startmotor niet vinden ...

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

volg de pluskabel van de accu en je vindt hem achter op de motor

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Wel de motor op tillen en de motorsteun "even" losnemen van het blok!Rechterkant. Kijk wel eerst of je die 12 kante inbussleutel hebt .
Succes.

topgearpetey (0), 11 jaar geleden

Dankjulliewel, zodra het gelukt is laat ik weten hoe het gegaan is :D

kaleido 1 (1830) PRO, 11 jaar geleden

Hij is dus kapot ? omdat je de startmotor eerst niet kon vinden ? je hebt dus gemeten ?

moderator (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=Punt]Wel de motor op tillen en de motorsteun "even" losnemen van het blok!Rechterkant. Kijk wel eerst of je die 12 kante inbussleutel hebt .
Succes.[/quote]
Niet nodig. Punt heeft het hier over een A-B en C-Kadett...........

@ Punt: bij deze ligt de tor er dwars in, weet je nog?

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Toen was het bericht al verzonden ! Inderdaad slecht gelezen SORRY.

maatmuis (0), 11 jaar geleden

als je er eerst even tegenaan slaat als je onder de auto ligt en hem dan opnieuw probeert te starten kan het best wezen dat hij het even weer doet.
met slaan bedoel ik flink tikken!! btw
ik heb meerdere d kadetten en de koolborstels kunnen op zijn zoals ik 2x bij mijne had.
gr dennis

topgearpetey (0), 11 jaar geleden

Heey allemaal, bedankt voor het goede advies! Toen ik vanmiddag een paar contactjes heb schoongemaakt startte hij weer. Of dit tijdelijk is weet ik niet maar ik kan in elk geval weer rijden :D
Nogmaals heel erg bedankt !

Groetjes Peter

jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden

welke contactje's waar zaten deze

topgearpetey (0), 11 jaar geleden

Ik ben de rode kabel vanaf de accu gevolgd en toen vond ik een koppelstukje naar de startmotor en een koppelstuk naar de dynamo. Beide koppelstukjes heb ik losgemaakt en toen zagen de contactjes zwart van het vuil en heb ik deze schoongemaakt.

sleutelkees (0), 11 jaar geleden

Vaak is het toch het kleine aanstuurdraadje op de startmotor wat vies is en slecht contact maakt.

Hans4040 (330) PRO, 11 jaar geleden

In dit geval dus niet...

Peter bedankt voor de feedback

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.