Hallo allemaal,
Ik heb het volgende probleem;
Ik ben bezig de distributietiem te vervangen, maar op het tandwiel, van de krukas, zit nog een wiel voor de V-riem. Normaal gesproken, zou ik het vliegwiel blokkeren, maar daar kom ik niet normaal bij nu...volgens mij.
Ik heb met een speciale (universele) blokkeerbeugel, het tandwiel van de brandstofpomp al eens geblokkeerd, maar de 2 nokken aan het blokkeerijzer (10mm rond) zijn gewoon verbogen, zo vast zit de bout in de krukas....
Iemand een idee??
Alle ideeen zij welkom.
Groeten,
Cor
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De centrale bout van de krukas hoeft niet los.
Om de krukaspoelie te verwijderen haal je de 4 boutjes los.
Ok, die zijn eruit, maar dat ding zit zo vast als een huis, klopt dat?
Bedankt voor je snelle reactie
14 jaar
Deze kan inderdaad vast zitten.
Spuit het een beetje in met wd 40 en probeer het voorzichtig los te tikken.
Ok, ga ik morgen proberen, zal hem nu wel vast even inspuiten, morgen laat ik weten, of het heeft gewerkt.
Thanx!
14 jaar
succes
wel daarna goed schoonmaken kruipolie of andere vettigheden zijn funest voor de riem,gewoon voorzichtig loskloppen
14 jaar
Ik heb toevallig gister gezien hoe je die moet vervangen. Even de nokkenas goed op de streepjes zetten en blokkeren met een tooltje. Je gooit je wielen naar rechts haal dat kapje weg wij je wielkast. Dan heb je wel 2 of 3 verlengstukken nodig om zo makkelijk bij je krukaspoelie te komen. Bij mijn astra g ging hij er makkelijk af. Dan haal je de draad weg van je sensor en dan doe je een blokje van hout onder je motorblok zodat je de motorsteun kan loshalen. En dan haal je zo je riem weg en kan je die vervangen. De waterpomp hebben we ook gelijk maar meevervangen was al een heel klein beetje aan het lekker 110.000 km. Succes
14 jaar
Bedankt voor alle tips, de krukaspoelie gaf zich niet makkelijk gewonnen uiteindelijk met een grote poelietrekker is hij toch losgekomen....
Maar nu; de auto loopt prachtig stationair, alleen vanaf ca. 2300 toeren, komt er een raar rateltje/brom in, ook heb ik het idee, dat de motor iets meer tikt dan voorheen, dit kan ook verbeelding zijn, omdat ik op de dag altijd in de nieuwe astra rijd en die is super stil...
Nog ideen?
Groeten,
Cor
14 jaar
Hoi Cor je hebt de riem toch wel een beetje ruimte gegeven,?Te strak daar kan de oliepomp niet tegen, Met lekkage als gevolg. Die bladveer moet je niet te veel helpen bij het spannen van de riem.
Inderdaad, de riem stond gewoon iets te strak. Hij loopt weer als een zonnetje!
Allemaal bedankt!
Groeten,
Cor
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar