Op za 1 juli 's middags (het was erg warm) probleemloos van huis vertrokken. Na een korte stop wilde ik de auto weer starten, maar het lukt me niet de sleutel te draaien in het contactslot: geen beweging in te krijgen.
Wie weet de oorzaak van dit probleem en liever nog: de oplossing?
Alvast bedankt,
Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mechanisch deel van het slot stuk?
Kun je vervangen, niet te zware sleutelbossen aan de autosleutel, dit molt elk slot op den duur.
Cor
Een toevoeging: probleem doet zich voor bij mijn beide sleutels. De contactsleutel hangt niet aan een zware sleutelbos.
Peter
18 jaar
probeer het slot eens te smeren...
staat het stuur nog niet op stuurslot ofzo?
probeer het nog eens en dan ondertussen het stuur wat heen en weer draaien, en anders inderdaad het slot proberen te smeren, beetje spray erin spuiten
18 jaar
Beetje teflon spray erin en inderdaad wat rommelen met het stuur, het klinkt alsof het stuurslot vastzit
Best het stuurslot vervangen ,dit is een veel voorkomend probleem bij de astra g , smeren kan helpen , maar de kans bestaat dat je daar binnen enekele dagen weer staat ; komt meest voor bij zeer warm weer
opc8275, enig idee wat er de oorzaak van is ?
Sloten van deze auto's zijn inderdaad zwak, goed blijven smeren rustig behandelen.
[quote=opc8275]Best het stuurslot vervangen ,dit is een veel voorkomend probleem bij de astra g , smeren kan helpen , maar de kans bestaat dat je daar binnen enekele dagen weer staat ; komt meest voor bij zeer warm weer[/quote]
Vergeten te vermelden: het is een Astra Station Club. Komt dit probleem ook bij dit type vaker voor?
Peter (probleemeigenaar....)
18 jaar
Dat is ook een G type.
DE oorzaak : slechte kwaliteit van de sloten !! verder moet je dat niet zoeken
ok, ik dacht dat er meer achter zat omdat het bij erg heet weer vaker schijnt voor te komen.
Mark
Ik heb vorige zomer EXACT hetzelfde gehad...
Wegenwacht kwam, en die poot het slot vol met een smeermiddel.... en probleem was verholpen... Ik heb nu een busje WD40 achterin liggen voor als het weer gebeurd.
18 jaar
goed spul he speedy....
overigens is het domweg jammer dat de meeste bedrijven wel de sloten aan de buitenkant smeren, maar niet het contactslot, ev tankdop en ev dashboardkast slotje..
Ik haal als het slot stroef beweegt het gedeelte uit de houder van de slotcilinder (oftwel kappen rond stuurkolom los, ruitenwisser schakelaar los, kleine inbussleutel boven in het gaatje, en de sleutel draaien naar stand 1 en het slot eruit wippen) daarna het pennetje wat achter op de slotcilinder zit en die je kunt indrukken, naar zijn eindpunt draaien terwijl je het indrukt, dan kan je voorbij het eindpunt (LET OP dat het pinnetje niet wegspringt want er zit een veer onder!!!)
Dan kun je het slot uit zijn omhulsel halen (LET OP SLEUTEL NIET VERWIJDEREN!! anders springen de sleutelmesjes rond je oren!)
Waar het pinnetje in draait kun je zien dat het in gesleeten is op zijn beginpunt deze mooi vlakslijpen met bijv. een dremel, alles goed schoonmaken hard en oud vet verwijderen, het liefst vet gebruiken dat niet hard word na verloop van tijd.
Let wel even op bij het terug monteren de slothouder aan je stuurkolom om even daarin het stuurslot gedeelte naar beneden te drukken anders zal je slot niet er ingaan.
beetje laat misschien, heb net hetzelfde gehad, in spuiten met van die "spray-olie" en is weer op gang. om de paar maanden herhalen.
18 jaar
Onlangs had ik hetzelfde probleem, de sleutel wilde niet draaien in het contactslot. Ik ben toen naar http://slotenmaker365-amsterdam.nl/autos... gegaan. Hier werd ik vervolgens goed geholpen en was het probleem snel verholpen. Wellicht dat jullie er ook nog wat aan zullen hebben in de toekomst :).
Dit topic is 12 jaar oud, maar toch bedankt voor de tip...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar