deze motor dampt nogal veel witte lucht via de uitlaat gebruikt geen koelvloeistof en loopt niet warm geen druk op de slangen alles goed dus en toch dampt deze redelijk wel wat Hoe kan dit?
en de secundaire luchtinblaaspomp heeft ook iets werkt niet altijd meer bij koude start en maakt ook raar lawaai als die werkt denk dat deze versleten is of dat het motortje ervan vuil is
zou dit in combinatie wat te maken kunnen hebben??
en hoe kan ik testenof de kat verstopt is??
bij voorbaat dank
erwin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Komt de auto goed vooruit??
Zo ja, is de kat niet verstopt.
Meestal als de Kat dicht zit wil de auto niet meer namelijk.
Veel damp komt door koude vochtige weer, Zelfs vrachtwagens dampen er vrolijk op los.
Willem
ja de auto trekt nog goed op dus dan is de kat nog goed en van die secundaire luchtinblaaspomp of hoe het ook heet wat kan daar aan zijn? gewoon vuil of versleten ??
want sommige dagen werkt die wel gewoon maar soms springt die ook niet aan hoe wordt die aangestuurd? weet jij dat?? en dan andere dagen maakt die gewoon een vies raar en hard tokkelend lawaai ik denk dat die kapt is wat denk jij? greetz
Die witte damp is heel normaal, vooral als die koud is. Als je kat verstopt is moet hij inderdaag inhouden, komt nog weleens voor bij een eco-tec motor, als je hem niet af en toe ff intrapt als die warm is
16 jaar
kat is inderdaad niet verstopt en die damp is heel normaal ik heb het just gecontroleerd verschillende naften hebben dit deze tijd maja pompje secundiare luchtpomp kan ik niet afkoppelen omdat dan wel mijn katalysator heftig wordt versleten nu ga ik die er maar af halen en een andere uitlaatbuis er tussen zetten
Secundaire lucht pomp Kan je gewoon afsluiten hoor.
Duurt alleen langer voordat de katalysator warm wordt.
Dus Milieu Dilemma, maar geen technische problemen.
Willem
[quote=Willem12089]Secundaire lucht pomp Kan je gewoon afsluiten hoor.
Duurt alleen langer voordat de katalysator warm wordt.
Dus Milieu Dilemma, maar geen technische problemen.
Willem[/quote]
nja wat ik heb gehoord is idd voor het milieu maar ook de katalysator die het zwaar te verduren krijgt dan en dat die het na een tijd gaat opgeven
Tja we hebben hier al vaak zat bij opels (Corsa's / astra's / Vectra's) deze Pomp ivm Defect of motorombouw afgesloten.
Dit heeft echter Nog nooit problemen opgeleverd.
Willem
Hmm in dat geval kan ik er wel van uitgaan dat dat bij mijne ook niet veel zal uitmaken hé
kun jij ook een antwoord geven op dit probleem??? omdat jij wel zo een opel specialist bent
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
merci al
greetz
Ik ben zeker geen specialist, maar houd me wel bezig zo met de wat oudere opels.
Helaas kan ik je met de 1.3 diesel niet helpen.
Willem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Tigra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar