De auto maakt vanuit de vering / wielen voor, een klapperend geluid als ik op een wat ongelijk klinker weggetje rijd, of als ik wat slinger aan het stuur.
Een buitenste stuurkogel is al vervangen, maar dit heet het probleem niet verholpen.
Waar zou dit kunnen zitten?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
In de draagarmen zitten twee rubberen bussen (1 horizontale en 1 verticale). Waarschijnlijk is de verticale bus versleten/uitgedroogd. Hierdoor heeft de draagarm speling wat het klapperen tot gevolg heeft.
Na vervanging van de bus(sen) wel de boel uitlijnen!
Aanvulling:
Met speling bedoel ik dat de draagarm tegen het subframe komt bij uitveren. Dat is het bonken wat je hoort.
21 jaar
of de stabilisator kogeltjes op de veerpoot zijn ruim...
Binnenkort kijken we ernaar welke oorzaak het zal zijn.
Omdat ik de auto toch langer wil houden; welk 'vraag baak - Olyslager' achtige autoboek kun je evt nog aanbevelen?
21 jaar
Maar voor deze klus heb je geen manual nodig; wiel eraf, draagarm loskoppelen van de veerpoot en van het subframe, bus eruit persen (of doorzagen met los zaagje), nieuwe bus erin persen (kan met bankschroef) en draagarm kan er weer in. Ik zou wel de auto laten uitlijnen (eigen ervaring).
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar