motor 1600 - 16 v - 100pk. Bij opel zeggen ze dat de kleppen moeten "geruimd" worden wegens slecht draaien op ralenti. Kostprijs 1500 euro en dit moet alle 60.000 gebeuren?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
loopt hij op gas of benzine? hoeveel km.heeft hij gedraaid?
wat!!! wat is het probleem dan? wat de dealer je verteld, heb ik nog nooit van gehoord.
jan,
kleppen slijpen ? zullen ze wel bedoelen...
paul,
wat is ralenti? en je hoeft niet elke 60.000 km kleppen te slijpen!!!!!!! dat slaat nergens op als de dealer dat zegt.(hebben niets te doen zeker).
jan,
Ralentie is stationair toerental in het vlaams.
auto draait niet perfect op stationair en lichtje motorelektronica licht op. Auto komt soms slecht in gang, het is alsof de distributieriem af is of alsof er kleppen blijven openstaan. Bij de dealer kennen ze deze problemen en demonteren de cylinderkop om de roetaanslag af te krabben van de kleppen : 1500 euro. Het zou een gekend probleem zijn bij de Tigra en Vectra. Ik heb er ook nog nooit van gehoord dus weet ik ook niet meer wat ik met deze auto moet doen
Jan
nou ik kan je een ding zeggen,het komt niet van de roet aanslag van de kleppen.er is een elektronich probleem met je motor.je moet hem laten uitlezen want als je motorregeleenheid lampje brandt is er een opgeslagen fout.
en nog een ding als er wel wat roetaanslag aan je kleppen zit, deze kun je verwijderen door een tecflow behandeling.
mvg.jan,
Hangende kleppen is echt een probleem bij deze motoren vanwege een kleine boormaat van de klepgeleiders.Een goede forté behandeling wil vaak helpen.Verder wil het disblock ook vaak soortgelijke klachten veroorzaken (toch even uitwisselen). Het ruimen van de klepgeleiders is overigens éenmalig.Meestal heeft een auto met hangende kleppen startproblemen waarbij de motor met heel weinig compressie(dus weerstand) ronddraaid.
danny, het disblock is gewisseld, resultaat hetzelfde. En het is zoals je zegt hij start soms met heel weinig weerstand.....
kunnen je klepstoters ook zijn!! zou een keer een reiniger door de olie gooien en daarna olie verversen. klepgeleiders ruimen slaat nergens op want dan dicht een klep nooit meer af.
jan,
Aan je praten te horen heeft Danny gelijk,
Klep passing in de geleiders zijn te krap.
Door de kool aanslag blijven de kleppen hangen in de geleiders.
Een keer goed reiningen met Forte kan het oplossen.
Forte heeft hier een beschijving hoe precies te handelen.
Gr Ron
Jan, duik weer even in de schoolboeken.
Een klep sluit af op zijn klepzitting door de klepveer en de compressiedruk.Verder is er een klepseal om de klepgeleider om er voor te zorgen dat er geen olie aangetrokken wordt tijdens de inlaatslag tussen de geleider en klepsteel(vanwege vacúum).De klepgeleider wordt exact tot de juiste maat geruimd zodanig dat deze niet teveel ruimte heeft wat bijv. olieverbruik zou kunnen veroorzaken.Uiteraard worden dan ook de klepseals vervangen.Verder worden de klepstelen ontdaan van alle koolaanslag.
Voordat de motor opengaat zal ik toch echt eerst een fortébehandeling proberen!! Verder wil het tanken van een reinigende brandstof,bijv.Shell V-power en het wat meer in hoge toeren rijden ook heel vaak helpen!!Verder komen opgepompte klepstoters bij Opel praktisch niet voor.
ik zie dat ik het toch bij het goede eind heb dat de motor niet open moet. Maar nog een vraagje : is "Forte" een merk. In Belgie ken ik dit niet
dank je speedy, ik kom al veel beter in de buurt van mijn diagnose......
nog 1 vraagje, is tunap in belgië gevestigd?
dank
jan
probleem lost zich stilaan op!!!!!!! met dank aan SPEEDY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar