Ben vanmiddag bij een tigra wezen kijken met tikkende klepstoters. Volgens de verkoper kwam dit door verkeerde olie en is het met de juiste olie verdwenen, kennen jullie dit en klopt dit.
Verder zat er roestvorming onderaan op de bijrijders portier, kwaaltje??
De distributie riem is 2 mnd geleden vervangen.
Waar moet ik verder op letten??
Alvast bedankt,
Egbert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
laat de verkoper er zelf andere olie in doen
en opels van die leeftijd hebben last van roestvorming
een tigra met een roestende deur? Denk eerder aan schade. De distributieriem dient vervangen te zijn SAMEN met spanrol en geleiderol, anders heb je er niets aan gehad. Als hier de spanning vanaf is geweest haken ze weleens wat tot een gebroken riem kan leiden. Vraag aan de verkoper of ie de riem zelf heeft vervangen. Zo ja vraag hem dan of ie ALLEEN de riem heeft gedaan. NIETS zeggen over de span- en geleiderol want dan zegt hij toch maar ja! Trouwens wat een monteur als ie de verkeerde olie heeft gebruikt. Niet kopen met tikkende klepstoters!
19 jaar
Bedankt voor de snelle reactie. Ik weet genoeg, ik kijk verder.
Egbert
19 jaar
autoverkopers zijn onbetrouwbaar maar zo erg?
ging 2 weken geleden naar een BMW 318iS kijken. Een coupé. Op internet stond ie voor 3950 en bij de garage voor 4250. 190000 km op internet bij aankomst 198000 km. 100% schadevrij telefonisch verteld bij aankomst zag je verschil in spuitwerk, slecht geplamuurd, roestvorming door slechte reparatie en zelfs de motorkap kwam aan de ruitenwissers bij het openen hiervan. Leren stuur en leren pook ston vermeld. Leren stuur zat een hoes overheen, zo slecht. Pook was ook kapot. 3 merken banden erop, interieur kapot. Nou dit is allemaal zo erg niet, maar vraag dan een reeele prijs en ben eerlijk als je de auto wil verkopen. DIt is geen incident maar heb het al TALLOZE keren meegemaakt, bij verkopers, handelaren en particulieren.
19 jaar
Je hebt gelijk. Het is een grote bandietenwereld met die auto's.
Bedenk bij het kopen van een auto goed: een occasionhandelaar wil een auto verkopen, je eigen garage wil een klant (houden).
da's een goeie, ben zelf altijd het beste geslaagd door particulier te kopen maar je moet wel durven.
19 jaar
Bij een particulier heb je wel een beeld van de vorige eigenaar,dan kan je al een beetje inschatten hoe er met de auto is omgegaan.
Al heb ik eens een bijzonder fraaie Kadett gekocht bij een heertje type zwerver ,en bij een keurige heer een vullishoop bekeken.
En bij sportievere auto's ,Bmw,GTI,Gsi,Tigra's ,Calibra's,corrado en noem ze allemaal maar op loop je bij een wat ouder exemplaar (vanaf een jaar of 7á8)een veel groter risico dat je een leegereden of een schade exemplaar koopt als bij een normale auto.
Valt me wel op dat die jochies van een jaar of 20 heel kritisch zijn en overal op en aanmerkingen op hebben en een vervolgens gekochte nette auto in een jaar tijd volledig naar de knoppen te trappen.Roest op een tigra valt trouwens wel mee hoor!Tsja,de eerste zijn ook al weer 10 jaar en dan komt toch de ouderdom om het hoekje kijken maar voor doorgerotte dorpels,chassisbalken en wielranden hoef je niet bang te zijn tenzij de auto slecht gerepareerde schade heeft gehad.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Tigra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar