Hoi,
Als ik in mijn corsa langzaam over een hobbelige weg rij, hoor je een kloppend geluid bij mijn linkervoorwiel wegkomen.
Ook voel je als je hard optrekt, en er zit een flinke kuil, dat het wiel een soort`klap` maakt,net of hij even los komt van de grond. Als je achteruitrijdt en dan vervolgens remt, voel je bij het tot stilstaand komen een schok, en hoor je dezelfde klop weer. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik vermoedt zelf dat mijn steekas versleten is. Suggesties?
alvast vriendelijk bedankt,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gebroken voorveer?
Misschien de fuseekogel??
en het klinkt misschien raar, maar het kan ook zijn dat je remklauw iets los zit, ik heb het al wel eens meegemaakt..
Of misschien het bovenste lager van je veerpoot...
Succes!
Sorry voor mijn ietswat late reactie. Ik heb mijn voorwielen eraf gehad, zowel links als rechts. Bijde veren zijn nog uitstekend, en de remklauw zit stevig vast. Als ik echter mijn remklauw vastpak, kan ik hem een heel klein beetje bewegen, waarbij ik een klopje/ tik hoor. Hier zit dus een klein beetje apeling op. Ik kan niet voelen of dit nu in de lagers of dergelijke zit. Heeft iemand enig iedee wat ik vervangen moet?
20 jaar
De aandrijfas ben ik geneigd uit te sluiten. Ik denk eerder aan speling/defect rubber/kogel in de wielophanging en stuurinrichting. Daarbij kun je denken aan: fuseekogel, stabilisatorstang (rubber), draagarmrubber. Stuurkogel sluit ik niet direct uit, maar gezien het beeld dat je schetst, lijkt mij deze niet erg voor de hand liggend.
Zou er speling op de remklauw zitten, dan is de bevestiging mogelijk niet voldoende vastgezet/gedraaid of er zou speling op de geleidepen moeten zitten, hetgeen mij niet waarschijnlijk lijkt.
O, ja, controleer of de zijkant van de remschijf niet tegen de binnenzijde van de remklauw loopt. Door zware roestvorming kan dit voorkomen.
Speling op het wiellager kun je controleren door de auto op te krikken, slinger aan het wiel te geven. Je kunt dan horen of er vreemde grommende, knakkende geluiden vanaf komen. Draai bovendien eens rustig het wiel met je hand rond en voel of er een zwaar punt in zit. Als dit niet het geval is en je kunt geen speling op het wiel constateren, kun je het wiellager uitsluiten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar