Soms slecht lopende astra, motorstoringslampje gaat na een minuut rijden branden.
eerste vermoden was een vuil brandstof filter dus die vervangen(was ook wel nodig).
Vage storing, uit laten lezen, P0325 klopsignaal regelcircuit 1, ik verwacht dat de klopsensor gewoon ergens achter op het onderblok zit, maar helaas ik kan hem niet vinden, weet iemand de exacte lokatie.
de slang van de mapsensor zat ook los, dus vastgemaakt en even testgereden met de astra van mijn broertje maar die was het dus niet.
Tevens kwam ik twee onbekende connectoren tegen, een die achter het motorblok zit kabeltje komende vanaf het brandschot
[img]http://i55.tinypic.com/35dcoj5.jpg[/img]
en een bij de accu,
[img]http://i52.tinypic.com/347ejdc.jpg[/img]
iemand enig idee waar ik precies de klopsensor kan vinden bij dit type en waar deze connectoren van zijn ?
Geplaatst door pe3hmp (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 Reacties
Punt (35) PRO, 13 jaar geleden
Mark Als de motor er een heeft zit hij net onder de kop aan het cilinderblok. Tussen cilinder 2en3. !!! Zelden heb ik ze vervangen Maar laat met tech 1 of 2 rijden dan kan je zien of deze de pingels telt. Haal voor de rit even de stekker-verbinding los om op verbindig en roest te controleren. Al bij optrekken met warme motor zie de teller gaan. Zo niet vv. Succes. Let op de bout met voorgeschreven moment aanhalen.!!!!!!!!!!!
pe3hmp (0) PRO, 13 jaar geleden
ok bedankt, van de week even kijken, ik neem aan dat hij aan de achterkant zit, ik verwacht eerlijk gezegd roest en geen kapotte sensor maar je weet maar nooit, overigens enig idee waar de twee connectors voor zijn op de foto's ?
Punt (35) PRO, 13 jaar geleden
Waarom roest, de sensor zit kaal tegen het blok inlaat-kant. Geen idee waar die stekkers van zijn. Dat type werd wel gebruikt voor remblokken . Groeten.
pe3hmp (0) PRO, 13 jaar geleden
Ik verwacht roest omdat deze auto een jaar had stilgestaan en zelfs van binnen erg vochtig was.
pe3hmp (0) PRO, 13 jaar geleden
Ik heb gezocht en gezocht, ik denk dat de sensor zich verstopt heeft of wellicht helemaal niet meer aanwezig is want ik kan hem niet vinden helaas.
Punt (35) PRO, 13 jaar geleden
Mark; Motor type toevallig c16 nz ? Deze heeft een RON codestekker .Dit is om de ontstekingmap te kunnen veranderen naar gelang de gebruikte benzine. Op de motor zit dan geen pingelsensor. Groeten.
C.Jonker (0) PRO, 13 jaar geleden
zit deze dan niet tegen het schutbord punt ? in de vorm van een omkeerbare octaanstekker?
Punt (35) PRO, 13 jaar geleden
Die omkeerbare stekker ja. Zat ik er 20 cm naast . Sorry.
pe3hmp (0) PRO, 13 jaar geleden
Volgens de papieren zou het een 1.6szr moeten zijn
Punt (35) PRO, 13 jaar geleden
Via inside information heeft jouw motor er wel een. Op de plaats die ik je al had verteld. Weet je hoe hij er uit ziet? Zit vast met een M8 boutje. groeten.
C.Jonker (0) PRO, 13 jaar geleden
X 16 SZR bedoel je ? die heeft een klopsensor
Petje57 (0) PRO, 13 jaar geleden
Sensor zit tussen startmotor en inlaatspruitstuk in onderblok. Alleen van onderen bereikbaar. Heeft 1 aansluiting. Stekkerverbinding daarvan zit bevestigd op een beugeltje aan het inlaatspruitstuk van de 4e cilinder, kort bij de aansluiting v/d rembekrachtiger, net achter de ontsteking.
Gr.
pe3hmp (0) PRO, 13 jaar geleden
ok, ik vrees dat ik ergens een brug of put moet regelen, ik had al geprobeerd foto's te maken tussen het blok in maar helaas niet te vinden, maar nou dat ik weet waar de stekker uitkomt en het echt enkel vanaf onderen te bereiken is zou ik een heel eind moeten komen, bedankt.
Mark
Willem12089 (0) PRO, 13 jaar geleden
De stekker op de foto is van de ABS sensor, of Rembloksensor.
Willem