2 dagen geleden tijdens het rijden hoorde ik plots een knallend
geluid. de motor viel uit en moest me op de pech strook begeven.
op de pechstrook starte ik de motor zonder enig probleem.
Ik dacht onmiddellijk aan de bougies, maar de heb ik onlangs vervangen.
De wagen houd ook in als ik schakel op lage touren.
Zou dat kunnen komen van een gat in de middelste uitlaat ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt toch iets met de ontsteking, ik heb het idee dat je ontsteking niet op tijd staat. Je kunt het huis waar de verdeelkap op zit (waar de bougiekabels naar toe gaan) met een of twee boutjes losdraaien (niet helemaal, maar zodat je hem kunt draaien) Motor laten lopen en kap steeds halve cm verdraaien tot je tevreden bent (handschoenen!). Dan boutjes weer vastdraaien.
Afstellen met lamp kan ook, maar heeft in de regel niet zoveel zin bij oude auto.
succes, michel
Deed dit zich voor rijdend op LPG of benzine of beide??
Verdeelkap op een XEV?? volgens mij heeft zo'n ding een dis module.
Willem
het deed zich voor op beide, als ik te veel gas geef dan houdt
hij in. ik moet dan gelijdelijk aan de pedaal in duwen om op snelheid te komen.
19 jaar
het doed zich meer voor bij benzine alsof iets verstopt zit,
zou het de benzinefilter kunnen zijn die verstopt zit ?
19 jaar
waarschijnlijk backfire gehad, controleer luchtfilter en huis ,evt de gasklep deze kunne beschadigd zijn. Laat evt ontsteking controleren en afstellen op gas. Als hij het meer op benzine doet zou je eens een keer injectiereiniger kunnen gebruiken. Verkrijgbaar bij de meeste pompstations. Gebruiksaanwijzing staat erop.
19 jaar
Op misleiding moest een straf staan.
verklaar je nader hakeem
en karl zelfs nieuwe bougies kunnen defect zijn
en heb je de afstand tussen de electroden gecontroleerd??
even alle 4 eruit halen en controleren
Willem Oudshoorn suggereerde al dat een Omega X20XEV geen normale ontstekingsverdeler heeft maar een DIS-ontsteking. Het mag toch bekend worden geacht dat een DIS-ontsteking niet afstelbaar is. Vermoedelijk, maar dat vertelt Karl Janssen helaas niet zit in zijn auto een EGI systeem van Koltec gemonteerd. Dit is een gasinjectiesysteem die, net als benzine overigens bij backfires geen gevolgschade hebben. Bovendien startte de auto daarna weer probleemloos. En allang worden ontstekingen niet meer apart afgesteld bij het rijden op gas. Het stoten van de motor in een hoge versnelling bij een laag toerental wordt idd meestal veroorzaakt door misfires. Vaak is dat te herkennen aan de roetsporen op het porcelein van de bougie. Alleen nieuwe bougies is dan niet meer voldoende. Ook de bougiekabels dienen vervangen te worden.
oke inderdaad kunnen onstekingen niet afgesteld worden
laat je sensoren eens checken een verkkerd signaal op de krukassensor of de nokkenassensor kan ook ( voor de leken ploffen in de uitlaat ( veroorzaken.
marco
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar