Opel opel omega lpg 2.0xev: knallend geluid

Bouwjaar: 1998

2 dagen geleden tijdens het rijden hoorde ik plots een knallend
geluid. de motor viel uit en moest me op de pech strook begeven.
op de pechstrook starte ik de motor zonder enig probleem.
Ik dacht onmiddellijk aan de bougies, maar de heb ik onlangs vervangen.
De wagen houd ook in als ik schakel op lage touren.
Zou dat kunnen komen van een gat in de middelste uitlaat ?

karl6145

Geplaatst door karl6145 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Michel7779 (0), 19 jaar geleden

Lijkt toch iets met de ontsteking, ik heb het idee dat je ontsteking niet op tijd staat. Je kunt het huis waar de verdeelkap op zit (waar de bougiekabels naar toe gaan) met een of twee boutjes losdraaien (niet helemaal, maar zodat je hem kunt draaien) Motor laten lopen en kap steeds halve cm verdraaien tot je tevreden bent (handschoenen!). Dan boutjes weer vastdraaien.
Afstellen met lamp kan ook, maar heeft in de regel niet zoveel zin bij oude auto.

succes, michel

MartijnGR (0) PRO, 19 jaar geleden

Deed dit zich voor rijdend op LPG of benzine of beide??

Willem12089 (0) PRO, 19 jaar geleden

Verdeelkap op een XEV?? volgens mij heeft zo'n ding een dis module.

Willem

karl6145 (0), 19 jaar geleden

het deed zich voor op beide, als ik te veel gas geef dan houdt
hij in. ik moet dan gelijdelijk aan de pedaal in duwen om op snelheid te komen.

karl6145 (0), 19 jaar geleden

het doed zich meer voor bij benzine alsof iets verstopt zit,
zou het de benzinefilter kunnen zijn die verstopt zit ?

kadettilac6106 (0), 19 jaar geleden

waarschijnlijk backfire gehad, controleer luchtfilter en huis ,evt de gasklep deze kunne beschadigd zijn. Laat evt ontsteking controleren en afstellen op gas. Als hij het meer op benzine doet zou je eens een keer injectiereiniger kunnen gebruiken. Verkrijgbaar bij de meeste pompstations. Gebruiksaanwijzing staat erop.

hakeemolajuwon (0) PRO, 19 jaar geleden

Op misleiding moest een straf staan.

dfc (0) PRO, 19 jaar geleden

verklaar je nader hakeem
en karl zelfs nieuwe bougies kunnen defect zijn
en heb je de afstand tussen de electroden gecontroleerd??
even alle 4 eruit halen en controleren

hakeemolajuwon (0) PRO, 19 jaar geleden

Willem Oudshoorn suggereerde al dat een Omega X20XEV geen normale ontstekingsverdeler heeft maar een DIS-ontsteking. Het mag toch bekend worden geacht dat een DIS-ontsteking niet afstelbaar is. Vermoedelijk, maar dat vertelt Karl Janssen helaas niet zit in zijn auto een EGI systeem van Koltec gemonteerd. Dit is een gasinjectiesysteem die, net als benzine overigens bij backfires geen gevolgschade hebben. Bovendien startte de auto daarna weer probleemloos. En allang worden ontstekingen niet meer apart afgesteld bij het rijden op gas. Het stoten van de motor in een hoge versnelling bij een laag toerental wordt idd meestal veroorzaakt door misfires. Vaak is dat te herkennen aan de roetsporen op het porcelein van de bougie. Alleen nieuwe bougies is dan niet meer voldoende. Ook de bougiekabels dienen vervangen te worden.

dfc (0) PRO, 19 jaar geleden

oke inderdaad kunnen onstekingen niet afgesteld worden

maral (0), 18 jaar geleden

laat je sensoren eens checken een verkkerd signaal op de krukassensor of de nokkenassensor kan ook ( voor de leken ploffen in de uitlaat ( veroorzaken.
marco

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.