close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vectra: Koeling Opel Vectra 2.0DTI

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: X2.0DTH (2.0DTI)

Hallo, ik heb nu enkele dagen een Opel Vectra 2.0 DTI, en nu merk ik dat het erg lang duurt voor dat ik op mijn dashboard zie dat de motor op temperatuur komt, en als ik de kachel goed warm zet zakt de meter tot aan het blauwe gedeelte. Als ik stilsta met stationair draaiende motor en dan de kachel aan zet zakt hij tot bijna 0 punt!
als ik behoorlijk door rij, 180 190... dan loopt hij op tot 90 a 95 graden??? wat is het meest waarschijnlijk? sensor of thermostaat? er zit voldoende koelvloeistof in het reservoir, maar ik krijg zelf de indruk dat dit gewoon water is.... en geen echt koelmiddel, is dit te testen? auto heeft nog maar 157.000 gelopen.

Geplaatst door

MJS (125)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zou als eerste de de thermosstaat vervangen.

kan je gelijk de koelvloeistof vervangen.

Willem

Willem12089 0
badge

15 jaar

Je hebt gelijk, voorkomen beter dan genezen, dus ik kijk even op HBASE.... schrik me dood! thermostaat €139.30 EX! :s kan niet kloppen toch? is deze niet zonder behuizing te vervangen?

MJS 125

15 jaar

Is alleen met behuizing te vervangen.

Willem

Willem12089 0
badge

15 jaar

oke, dat is lelijk... :( maar wat moet dat moet... Ik zal het deze week vervangen, en dan geef ik een update of dat het probleem was/is...
heel erg bedankt tot nu toe...

MJS 125

15 jaar

succes met het klusje.

Willem

Willem12089 0
badge

15 jaar

Zo sorry voor late reactie, klus gedaan. Nieuwe thermostaat en probleem is in der daar over! auto komt weer op temperatuur, helaas was er ook een slang lek van de koelvloeistof die naar de olie koeler loopt, deze moet nog vervangen worden is nu middels nood reparatie gedaan. Is toevallig bekend dat het ontluchten van deze motor/auto erg lastig is? hij lekt niet meer, (of ik zie niks in ieder geval) maar heb al wel 2x een half tankje koelvloeistof moeten bijvullen?

bij voor baat dank!

Methaniël

MJS 125

14 jaar

Ik doe meestal tijdens warm daaien GOED knijpen in de radiateur slangen zonder dop op het koelvaatje, zo vorm je enige stroming en zuig je de radiateur al enigzins vol.

ik ben verder niet heel bekend met deze diesels.

Willem

Willem12089 0
badge

14 jaar

Hallo, het heeft even geduurd, maar wat nu het probleem was weet ik niet. Maar koelvloeistof blijft nu netjes op peil. en koeling werkt ook weer prima.

nu alleen de displaytjes van de clima nog. en dan is alles weer goed!

(maar helaas staat hij ook al weer te koop)

MJS 125

14 jaar

Echt een probleem was er waarschijnlijk niet dat je een paar keer moest bijvullen, dat zal dus nog wel lucht zijn geweest, en na een stuk gereden te hebben is het kvs peil dus gezakt, waardoor je wat moest bijvullen, als hij nu op niveau blijft is het goed.

stefan84 0

14 jaar

zo maar even een reactie op die dure thermo
dat is waardeloos
maar je kunt je thermostaat er uit halen en bij een goede auto materialen zaak willen
ze die nog wel eens los verkopen aan de hand van het model wat je hebt
scheelt zomaar 120 euri
mvg willem2

kleijn 0

14 jaar

klopt maar kan bij deze niet, de werkelijke thermostaat zelf zit in een huisje geperst. Maar heb hem, uit eindelijk voor 55ex weten te krijgen.

MJS 125

14 jaar

methaniel, als je wilt antwoorden is citeren niet nodig, zelfs overbodig.
Gewoon direct antwoorden volstaat en dat leest ook prettiger (zonder eerst te lezen wat de vorige schrijver schreef)

mvg,
moderator.

Hans4040 1230
badge vip badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.