We hebben op de zaak een astra F x18xe staan. (met airco)
Als hij stationair loopt is er niets aan de hand(motor op bedrijfstemp, koelvin slaat in), maar als je de snelweg op gaat wordt hij heet.(20 graden warmer dan stationair,soms kookt hij)
Hoe harder je gaat des te heter hij wordt!
We hebben het volgende al gedaan:
thermostaat vern
radiateur vern
condensor schoon gemaakt(rijrichting)
waterpomp vern.
temperatuur sensor vern
blok spoelen
alle slangen op doorstroming gecontoleerd
koppakking is goed
koelvin draait in alle 2 de standen
En het is eigenlijk niets beter geworden.
Weet iemand misschien een oplossing?
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ook hier geld: wordt de motor echt te warm of is de meter temperatuursensor de boosdoener?
Is de radiateurdop in orde.Heb wel eens bij een andere merk gehad dat ie gescheurd was.Hij ging hierdoor ook koken.Als monteur kijk je hier nog wel eens over heen.
misschien heb je wat aan deze INFO.
als hij airco heeft is het een 2 traps koelsysteem. de fans hebben 2 standen. draaien ze allebij wel? (langzaam en snel)
controleer dit even dmv de sensor in de radiateur door te verbinden. let wel op: er zitten meerdere in de radiateur. 1 voor koelsysteem en 1 vor de airco.
Ik was vergeten te zeggen dat we er ook al een andere klok in hebben gehad en de dop vern. . Dit maakte niets uit.
De motor wordt echt te warm, soms kookt hij!
De koelvin draait op 2 standen.
Als je van de snelweg afkomt blijft hij heel lang op de snelste stand draaien, te lang naar mijn gevoel.
Het vreemde is dat als de auto 3 uur stationair loopt er niets aan de hand is, net iets over de 90 graden draait de vin op de eerste stand, en de temp. daalt weer. Het is alleen als je op de snelweg rijdt, het is net of de motor zijn warmte niet kwijt wil!
Nu het volgende probleem:
Donderdag een nieuwe waterpomp gemonteerd, 1.5 uur later weer kapot. Pomp terug gegeven aan dealer en een nieuwe gemonteerd.
Vandaag 2e watrepomp ook weer kapot.
Ik weet niet of het er iets mee te maken kan hebben, maar de auto heeft 240000 km gereden op gas, het gas is er 20000 km gelden uit gehaald.
Wie weet er misschien een oplossing???
21 jaar
wat is er exact kapot aan de waterpomp?
Ik heb dit probleem ook eens gehad met een vw.
Daar bleek toch een scheur in de cilinderkop te zitten.
Ik heb die motor ook gecontrolerd met zo,n co tester in het koelsysteem en heb toen niets gemeten.
Ik heb toen tegen beter weten in de kop er toch maar af gehaald en af laten persen.
21 jaar
Even terug naar het probleem met de Sintra .Is er kortgeleden iets aan de auto gedaan? Alles wat je al hebt gedaan was dat vanwege het koelprobleem? Wat was de aanleiding voor de klacht?Was het langzaam begonnen en steeds erger of plotseling?
Vaak zie je dan dat een bepaalde reparatie een ander vreemd verschijnsel veroorzaakt en zet je op het verkeerde been.
De keering in de waterpomp is kapot.
Er komt water uit het onderste gaatje.
De klacht is van de ene op de andere dag gekomen.
Van tevoren hebben we niets aan de auto gedaan, allee onderhoud.
Ik denk dat de volgende stap inderdaat de kop eraf halen wordt.
21 jaar
als de keeringen steeds gaan lekken moet de druk in het koelsysteem steeds te hoog worden lijkt me. mogelijk is inderdaad de koppakking lek og iets dergelijks.
suc6,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar