Opel corsa 1.2 N: koelvan slaat te laat in

Bouwjaar: 1988

de motor wordt te warm koelvan slaat pas in bij 106 'C

als de koelvan is doorverbonden blijft de motor goed op temperatuur.

wat ik gekontroleerd heb: thermoschakelaar,radiateur,thermostaat,koppakkingtest uitgevoerd

dit is allemaal in oorde maar de motor blijft te warm worden.

wie heeft er nog een goede tip. groetjes Leo

leo saab

Geplaatst door leo saab (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

waterpomp of zijn riem?



groeten opeltje

sarabande99 (0) PRO, 20 jaar geleden

radiator verstopt in de buurt van de sensor kun je met de hand voelen

leo saab (0) PRO, 20 jaar geleden

De riem staat strak,tijdens gas geven zie je in het reservoir goed dat de waterpomp goed werkt ook de radiateur heeft geen koele plekken.

nog meer goede ideen? Leo

arjankempeneers (0) PRO, 20 jaar geleden

Hoe kom je aan die 106 graden??



Arjan

arne650 (0) PRO, 20 jaar geleden

106 graden onder druk (expansievat enzo) is nog niet te heet, misschien is de sensor die de temperatuur op je dashbord aangeeft wel defekt, (geeft te hoog aan)

Volgens mij is er niets aan de hand

leo saab (0) PRO, 20 jaar geleden

Je hoort en ziet duidelijk dat de koelvloeistof kookt op het moment dat de dop van het resevoir wordt los gedraaid.

de 106'c is een schatting maar heb ik gemeld om aan te geven dat de temp duidelijk boven de 100'c zit.

groetjes Leo (ook prof)

arne650 (0) PRO, 20 jaar geleden

logisch dat hij kookt, de koelvloeistof staat nu niet onder druk met de dop eraf, dus is het kookpunt lager.

als de dop eropzit moet hij weer stoppen met koken (druk in het systeem)

sarabande99 (0) PRO, 20 jaar geleden

mij dunkt als alles goed is de auto niet te heet kanworden

dus er is iets niet goed gecontroleerd

thermostaat er uit en in heet water

motor af laten koelen en langzaam warmlaten worden voordurend de radiateur cotroleren

bougie er uit en druk op cilinders koeltankje vol

waterpomperuit en schoepen controlerenkoelsysteem doorblazen

nog te heet :sloop.

arne650 (0) PRO, 20 jaar geleden

Met welke klacht kwam de auto binnen, heb je iets gerepareerd?

leo saab (0) PRO, 20 jaar geleden

Arne,niets aan de auto gerepareerd,kwam binnen met de klacht:

raakt koel vloeistof kwijt.

groetjes Leo

Siem Bijman (140) PRO, 20 jaar geleden

Leo, wij hebben net zo'n klacht gehad met een Astra Diesel.Uiteindelijk toch maar de radiateur vervangen en probleem opgelost.Een radiateur kun je volgens mij van buiten moeilijk checken als hij iets verstopt raakt.Dan wordt hij nl altijd warm en koelt te weinig.Kost denk ik niet veel voor een Corsa.

leo saab (0) PRO, 20 jaar geleden

corsa ingeruild te veel kosten die mischien niet tot een oplossing lijden.

allemaal bedankt voor het mee denken

groetjes Leo.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.