👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Ik klant van mij rijd rond met een movano met het volgende probleem; De koelvin slaat zeer vaak aan, ook met het contact uit. Hierdoor wordt de accu leeggetrokken, waarna de auto niet meer kan starten. Voorlopig rijd de klant nu rond zonder koelvin (stekker los), maar er moet eigenlijk wel een oplossing komen voor dit probleem.
Als ik de stekker van de temperatuurvoeler op het thermostaathuis losgooi, gaat de vin constant draaien, en op de computer lees ik 80 graden uit.
Storingsgeheugen geeft storing over koelvin 1 stationair aan, meer verder kan ik hier niets wijzer van worden.
Heeft er mischien iemand een idee, dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Erik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Update,
Een andere storing waren de gloeibougies, de stroom over het voorgloeirelais was te hoog, gloeibougies gemeten en er bleken er twee stuk te zijn.
deze vervangen en alle storingen bleven weg. Ook had de auto geen stroomverbruik meer. De twee opvolgende dagen de auto terug laten komen en uitgelezen, storingsgeheugen blijft leeg.
Vandaag belt de klant op dat de accu weer leeg is na ongeveer 4 uur stilstand. Auto opgestart en uitgelezen.
De volgende storingen komen er uit:
1817 koelventilator sturing 1 stationair
1820 Elektrische stopinrichting (ELAB) stationair.
Na het wissen van de storingen blijft 1820 terugkomen.
Nu mijn vraag; heeft iemand enig idee wat dat ELAB inhoud, en waarom daar dan de koelvin kan van gaan draaien. Is het mogelijk dat deze ELAB de accu leegtrekt in zeer korte tijd?
Ik heb echt geen idee, en van de plaatselijkle Opel dealer wordt ik ook niet veel wijzer.
Alvast bedankt.
Erik
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Movano of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar