Vanochtend ging de temperatuur van de auto in de file naar 100 graden. Daarna sloeg de koelvin aan zoals ook moet.
Echter, ik hoorde een vrij hard gebrom onder de motorkap vandaan komen.
Toen de motor weer op lage temperatuur was ging de koelvin ook weer uit en het geluid was ook weer weg.
Het koelsysteem doet nog wel wat het moet doen, maar heb wel een bijgeluid sinds vanmorgen.
Wat zou het kunnen zijn? Ik wil niet te lang hiermee doorrijden om te voorkomen dat de koelvin vastloopt en de motor te warm wordt.
De gevolgen zijn dan niet te overzien.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou kijk eerst eens of er niets tegen de ven aan komt en laat hem als dat niet zo is warm draaien tot de ven aanslaat en kijk dan waar het van daan komt.
groetjes jan.
In navolging van mijn eerdere bericht kwam er ook 2x een witte wolk onder mijn motorkap vandaan bij een hete motor.
De auto verloor ondertussen ook wat koelwater. Heb het bijgevuld.
Heb vanavond de auto warm gereden en daarna met het KVS reservoir open wat gas gegeven.
Gevolg: borrelend koelwater met ook nog wat rook uit het reservoir. Vermoed dat het uitlaatgassen zijn...
Volgens mij is de koppakking het probleem, maar de witte rook duidt op KVS.
Is mijn conclusie juist en wat zou dat kosten voor een Corsa?
12 jaar
Remko ; test je koelwater op uitlaatgas ! Een defecte koppakking is zeer aannemelijk ,maar een defecte koelvloeistoftankdop is ook een mogelijkheid. Het systeem moet wel op druk komen te staan zeker bij deze temperatuur. Witte rook uit de uitlaat met een vreemde geur is wel verdacht . Groeten.
Heb geen witte rook uit de uitlaat. Daarom hoop ik dat het de koppakking niet is.
Hoorde net toevallig van een collega dat het rap oplopen van de temperatuur te maken kan hebben met een kapotte thermostaat.
Hierdoor zou het koelwater wellicht ook te warm kunnen worden.
Zal dit ook nog laten checken. Hoop op de goedkoopste oplossing.....
Laat de auto z.s.m. nakijken want dan weten we tenminste wat het probleem is.
12 jaar
Zet op die stekker van de vin een spanning en hoor of hij anders klink en of er wat tussen zit. Het is wat makkelijker en veiliger om dat alleen met contact aan te doen en niet met lopende motor. Die 100 gr + is normaal maar een goede dop op dat tankje is super belangrijk . Er zitten een over- en onderdrukventieltje in . Door vuil sluiten ze wel een s niet goed af . Kosten ...... LAAG. Water tussen de lamellen van de radiateur kan wel een tot onverwacht stoom leiden . Niets aan de hand.
Groeten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar