Ik ben gisteren een eind gaan rijden, en aan het einde van de rit kwam er rook uit de motorkap, de koelvloeistof was dus op, deze was 2 weken daarvoor nog bijgevuld.
Hij deed sowieso niet lang met de koelvloeistof maar dit is wel erg snel...Hoe kan ik kijken waar de lek zit, of weet iemand wat ik kan doen? Ik weet zelf vrij weinig van auto's...maar het lijkt me overdreven om hiervoor naar de garage te gaan.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het eerste wat je kunt doen is eens de motorkap openen en kijken waar het lek zich eventueel bevind.
Zie je niks,giet het reservoir dan nog eens vol,en start de motor,en kijk nogmaals.
Nog geen lekkage te zien ? rij de motor eens warm en doe nog een poging,
Zie je weer niks,laat dan het systeem eens onder druk zetten om zo de lekkage op te sporen.
Rookt de auto ook ( wit ) tijdens het rijden ?
Bedankt voor je reactie Stefan, ik zal vandaag eens goed kijken. Bedoel je met "het systeem onder druk zetten" dat ik hem even flink in zijn 1 laat loeien bijvoorbeeld?
Ik had gewoon weer koelvloeistof bijgevuld en op de terugweg reed hij als een zonnetje, ik heb geen witte rook meer gezien en de temperatuur bleef zo rond de 90 en 95 graden.
Stel, ik ontdek een lek in die slang, hoe zou ik dit zelf kunnen fixen? Met een bandenplak setje bijvoorbeeld of is dat te simpel gedacht?
15 jaar
wat dacht je van een eventuele nieuwe slang ?
of is dat financieel niet haalbaar?
mvg willem2
15 jaar
Voor iemand als ik betekend dat dat ik een bezoekje aan de garage moet brengen, en dat zal gelijk wel aardig wat kosten lijkt me?
15 jaar
ja ik begrijp het maar een eventuele slang vernieuwen is echt niet zoveel werk
ik den dat je met slang nog geen 50 euro kwijt bent
of een aardige buurman het is echt geen werk
15 jaar
Coen
Als een slang kapot is kun je deze inderdaad het beste vervangen,plakken zal helaas geen uitkomst of oplossing zijn..
Met onder druk zetten bedoel ik niet dat je de naald van de toerenteller moet afbreken ( rode gebied ) Haha..
Je kan met een pompje het het systeem onder druk zetten,om een lekkage op te sporen,zo lekt hij bv nergens,of je ziet niet waar omdat het maar minimaal is,als er druk op het systeem staat word het lek meestal wel groter en kun je het zien..
Gr Stefan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar