close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Koppakking vervangen

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4NZ

Hallo,
Mijn Astra van 1995 (135.000km) met 1.4 inj. motor heeft een lekke koppakking (waterkanaal waardoor veel stoom uit de uitlaat en te hete motor). Voor het vervangen van de pakking ben ik opzoek naar instructies en tekeningen / photo's. Met name hoe een enader gedemonteerd moet worden en de distributie weer op tijd gezet moet worden. Zelf ben ik redelijk ervaren sleutelaar van motorfietsen en zijn auto's niet helemaal mijn ding maar er zal toch niet zoveel verschillen zijn.
Alvast bedankt voor de reacties, groeten, Nico

Geplaatst door

eppi (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

nee nico dat moet voor jou dan geen probleem zijn bij deze wagen.
de distrubutie is een voudig daar zitten merktekens.
voor de rest is het heerlijk sluitelen geen moeilijk geval.
let wel je moet de kopbouten ook vervangen.
tussen de kop en nokkenbak moet vloeibare pakking.
mijn advies vervangen gelijk de distrubutieriem en spanner en neem de waterpomp mee.

sukses.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

15 jaar

Hallo Nico

Bij deze een schema voor de aanhaalvolgorde van de kopbouten/aanhaalmomenten en distributieriem.

[url=http://img190.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img190.imageshack.us/img190/6259/...[/img][/url]

[url=http://img190.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img190.imageshack.us/img190/5589/...[/img][/url]

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

"tussen de kop en nokkenbak moet vloeibare pakking"

die is er bij mij gewoon koud op gegaan. geen enkele lekkage.

adam76 0

15 jaar

Bedankt voor alle reactie, hier kan ik wel wat mee.
Ik ontving nog een tip om het re voorwiel te verwijderen om de distributiekant beter te bereiken, is dat nodig?
Verder is mij de (de)montage van de riem i.v.m. de spanrol nog niet duidelijk. Wat moet er eerst los / vast en hoe (ont)span je het geheel. In de beschrijving van Stefan staat het gebruik van borgpennen, kunnen dit eenvoudige stalen stiften zijn of is dit iets speciaals? Ook staat voor het spannen hierin het gebruik van een speciaal gereedschap (KM-421-A) genoemd, is dat nodig?

eppi 0

15 jaar

je moet het voorwiel altijd verwijderen. want zo verkrijg je plaats tot de krukas poulie. waar je 2 test rondes kan draaien om te kijken of de kleppen de zuigers niet raken. zodat je veilig kan starten.

adam76 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.