👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Volgende was aan de hand:
Versnellingsbak begon steeds vaker niet te willen schakelen waarna hij uiteindelijk in de 3 stond en met geen mogelijkheid meer in een andere versnelling was te krijgen (ook niet neutraal) koppeling werkte nog.
Schakelstang nagekeken, geen probleem, dus bak olie afgelaten en zagen al snel dat 1/3de van de tanden van het differentieel er af was!... er kwamen ook behoorlijke stukken staal mee met de olie die dus het mechanisme vast hebben gezet. Reviseren was geen optie dus andere bak gehaald.
Deze bak er op gezet, hydraulisch-druklager van te voren bekeken, functioneerde goed. ging in alle gangen.
Nu hebben we een probleem met het ontluchten van de koppeling, al paar keer ontlucht maar bouwt absoluut geen druk op. is het reservoir soms leeg? waar zit dit reservoir of is dit hetzelfde als het reservoir van de remolie?
Het vreemdste nu is dat zonder de koppeling in te hoeven trappen je met lopende motor de v-bak in alle gangen kunt schakelen. vliegwiel draait en v-bak dus niet anders zou je tandjes moeten poetsen. dus druklager ontkoppelt koppeling zonder op het pedaal te hoeven drukken...
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Alvast bedankt!
Gr,
Henk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoi henk
het lijkt er op dat je koppeling blijft ontkoppelen.
het reservoir zit in je remvloeistofpotje.
bij ontluchten moet je hem echter tot aan de rand vullen.
de beste manier is ontluchten maar een remvloeistofapparaat onderdruk.
als je gaat pompen kan de masterpomp achter koppelingspedaal defect raken.
ps
als je de ontluchtingsnippel los draait komt dan de koppeling niet terug dan weet je of de masterpomp niet blijft hangen.
mvg golden bearing
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar