Hallo, mijn Astra heeft het volgende rare probleem.
Op de snelweg daalt de temperatuurmeter tot helemaal onderin (koud dus) wanneer ik 100 of sneller rijd, als ik vaart minder loopt deze weer op tot een normale temperatuur.
Een jaar geleden heb ik gelijkertijd met de distributieriem en waterpomp ook de thermostaat laten vervangen aangezien deze toen constant open bleef staan en de motor nooit op bedrijfstemperatuur kwam. Het probleem was opgelost.
Kan de thermostaat nu weer kapot zijn? Bij ritten in de stad wordt de temparatuur perfect geregeld. Het lijkt mij dat er ergens in de motormanagement een verkeerde meting wordt gedaan?
Een bijkomend probleem waarvan ik als amateur geen idee heb of het er mee te maken kan hebben:
Bij stationair draaien van de motor tikt of klopt er iets onder de motorkap. Als ik dichtbij het motorblok luister lijkt het van de rechterzijkant van het motorblok te komen. Als je iets gas geeft verdwijnt het geluid. Het geluid lijkt mij ook te horen als je optrekt vanuit stilstand, of doorschakelt tijdens het rijden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meten is weten, wanneer je temp op de snelweg gezakt is stoppen op P plaats, direkt motor uit
en in het expansievaatje meten met thermometer.
Ook mogelijk; slechte verbinding temp draad aan sensor [boven dynamo]
Denk zelf toch aan themostaat
gr. Klaas
termostaat kun je zelf testen in een pan met warm water leggen en kijken waneer (bij hoeveel graden) hij open gaat, denk ook aan de termostaat of een tempratuur sensor.
17 jaar
hou het maar op de thermostaat.
Stefan
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar