auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra: koppeling pedaal geeft geen tegen druk

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 CDTi

Dus ik start de auto en laat de koppeling opkomen en motor slaat meteen af, dus ik probeer weer de motor te starten en dat lukte niet meer.
ik merkte dat de pedaal veel lichter aanvoelde dan normaal. De pedaal schoot nog wel weer omhoog.
Hierna zette ik de auto in zijn vrij toen hij nog uit stond en start hij wel weer op, maar ik kon hem niet naar zijn 1 krijgen.

Ik dacht eerst gelijk dat mijn koppeling helemaal kapot was omdat hij ratelde al wat langer, maar dacht dat dat weer kwam door de dubbele massa vliegwiel. Anyway ik dus internetten en zag ook andere oorzaken staan zoals dat druk weg kan vallen van de hydraulische pomp etc...

Dus ik laat een dag later anwb komen en die keek ernaar en probeerde het te ontluchten en deed er ook wat extra remvloeistof bij, maar dit mocht allemaal niet helpen.
Hij zei dat waarschijnlijk de hulpkoppelingscilinder kapot is, omdat hij zag wel dat er wat vloeistof gelekt was.

Ik heb hem nu naar de garage gesleept en daar zeg die man me dat het beter is om de hele koppeling ook erbij te vervangen. Ook vertelt hij me dat de hulpkoppelingscilinder niet echt makkelijk te vervangen is en dat hij de versnellingsbak moet open maken.
Wat ik me dus afvraag ik het idd handig om ook gelijk de koppeling mee te vervangen? of zou het vervangen van de hulpkoppelingscilinder voldoende moeten zijn?

Ook wat ik me afvroeg is hoe kan het nu zomaar dat de hulpkoppelingscilinder het begeeft? is het simpelweg ongeluk, of kan ik dit voorkomen op een of andere manier?

Alvast bedankt voor de info.

Geplaatst door

flux20 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

lijkt mij met zo,n ingreep dat je gelijk alles vervangt
de kosten zitten hem meer in de arbeid dan in de materialen

kleijn 0

13 jaar

dat zou je dus denken, want blijkbaar zijn de onderdelen belachelijk duur en de maak loon viel in vergelijking best mee.
Ik dacht de vliegwiel alleen al 700+ euro was en dan 400+ euro voor een koppeling set en dan moet de maak loon er nog bij.

Vandaar dat ik me afvroeg wat ik het beste kon doen. Wil namelijk wel dat de auto weer rijd zonder koppijn, maar wil natuurlijk niet teveel uitgeven. Dus ik vraag me ook af of dat ook wel echt het probleem is en niet iets anders. wil natuurlijk niet genept worden.

flux20 0

13 jaar

dan wacht je tot de monteur hem open heeft liggen
kun je je altyd nog laten adviseren door de monteur
auto rijden kost soms iets meer geld als dat we er aan kwijt willen

dacht ook niet aan een vliegwiel maar meer aan de koppelings plaat

kleijn 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.