Opel Astra: versnellingsbak doet vreemd

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.7td

hallo allemaal

Ik hoop dat iemand mij even op weg kan helpen
Ik heb een opel astra 1.7td 68pk. Huidige motor was kapot gelopen.
heb toen een andere motor gemonteerd. (loopt perfect )
maar heb nu problemen met mijn drukgroep/versnellingsbak
zodra ik de auto start hoor je een hard tikkend geluid. dacht eerst aan het druklager en heb deze ook vervangen.
maar het tikkende geluid blijft. ontkoppelen en alles gaat ook niet goed heb deze nu al helemaal op zijn eind staan maar
ontkoppelen gaat niet goed. slag van het pedaal blijft heel groot terwijl deze tussen de 125-135mm moet zijn.
je zou zeggen dat de koppelingsplaten versleten zijn maar met de oude motor had ik deze problemen niet. visueel waren ze niet nieuw meer maar
ook niet helemaal af.
iemand een idee? misschien dat ik iets over het hoofd zie
ook is het zo dat als je hem nu in zijn achteruit zet hij vooruit gaat. lijkt of deze in de eerste versnelling blijft staan.
iemand een idee?

klaziw@gmail.com

Geplaatst door klaziw@gmail.com (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Chris en Pat (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik heb ooit gezien dat er een koppelings plaat verkeerd om gemonteerd was maar dit is maar bij weinig auto's mogelijk. Uit je verhaal maak ik in ieder geval op dat de koppeling bij intrappen van het pedaal niet geheel ontkoppeld!!

Als je vooraf geen problemen had en het druklager vervagen hebt dan lijkt het toch op een montage fout..



Chris

klaziw@gmail.com (0), 12 jaar geleden

zou heel goed kunnen hoor
maar de koppelingsplaat maakt toch niet uit
is toch aan beide kanten het zelfde
of zie ik dat verkeerd
graag uw reactie

popey (0), 12 jaar geleden

ja, helemaal verkeerd.

popey

Chris en Pat (0) PRO, 12 jaar geleden

Idd, een koppelings plaat heeft een versnellings bak zijde en een motor zijde. Als ie verkeerd zit gaat het mis.

klaziw@gmail.com (0), 12 jaar geleden

oke dank je wel
ga morgen avond direct kijken
dan horen jullie het nog

Stoffie (0), 12 jaar geleden

Bak hoef je niet er af te halen is maar een tip !

popey (0), 12 jaar geleden

kijk even bijv.bij www.winparts.nl


popey

kleijn (0), 12 jaar geleden

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/94/koppelingsplaat0001.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/94/...][img]http://img94.imageshack.us/img94/7574/ko...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

klaziw@gmail.com (0), 12 jaar geleden

ik heb vandaag de koppelingsplaten gedemonteerd maar ze zaten niet verkeerd om
kan trouwens niet want dan kun je hem niet monteren
ik las iets over merktekens. ik heb de platen gewoon gemonteerd en niet naar merktekens gekeken
wat is daar de noodzaak van? hoe je de drukgroep ook draaid het is toch altijd hetzelfde?
misschien dat dit fout is dat kan maar ik zie geen merkteken op de drukgroep staan.

klaziw@gmail.com (0), 12 jaar geleden

nou iedereen ik heb het probleem gevonden.
het was toch de afstelling van de koppelingskabel.
gelukkig doet hij het weer

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Patrick was je dan wel die twee pasboutjes opgevallen met de daarbij behorende gecalibreerde gaatjes aan de omtrek van de drukgroep ???? Dit is om de drukgroep zo gecentreerd mogelijk te kunnen monteren . Zonder op te letten gaat het ook maar komt er weer een trilling bij en daar heeft een diesel al genoeg van . Groeten..

klaziw@gmail.com (0), 12 jaar geleden

ja had ik gezien was er na enig surf werk achter gekomen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.