Hallo Beste Mensen
een vriend van mij heeft een opel astra g 1.6 benz bj 2001
nu heeft hij de koppelingsset vervangen met hydraulische druklager de bak weer terug geplaatst
koppeling die deed het toen en na een paar keer intrappen deed hij het niet meer het pedaal was in 1 keer kei hard was net zo hard als het rempedaal toen heeft hij de bak er weer onderuit gehaald weer alles nieuw er ingezet toe deed de koppeling het gewoon ging weer soepel alles klaar weer 1 keer intrappen en weer zo hard als het rempedaal
nu is mijn vraag wat zou het kunnen zijn hij weet het nu echt niet meer
wat gaat er nu fout twee keer achter elkaar
ik hoor graag van iemand wat het zou kunnen zijn
Alvast Bedankt Herman
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er zit iets niet goed gemonteerd in het hydraulische deel .
De cilinders worden op hun max getrapt en komen niet meer terug.
Toen hij de eerste keer de koppeling intrapte kwam de koppeling toen wel vrij ?
ja toen wel
8 jaar
nu staat hij in zijn eerste versnelling en de koppelings pedaal is vrij er zit dus niemand in de auto en je kunt hem gewoon achteruit duwen en vooruit duwen net alsof je de koppeling intrapt en dat hij gewoon in zijn eerste versnelling staat
8 jaar
Dan staat de koppeling dus ingetrapt , ondanks dat het pedaal omhoog staat , de olie kan dus niet terug stromen.
Draai de ontluchtingsnippel eens los , dan zal de olie er vermoedelijk uit spuiten , en daarna de koppeling wel vast staan.
maar als je hem weer intrapt is hij weer kei hard en staat dan weer in zijn vrij
hij blijft denk ik ook hangen maar hoe kan dat is al de tweede koppelingsset
8 jaar
heb je wel voldoende vrije slag op je pedaal ?
nee als je je voet er op doet is hij gelijk hard
8 jaar
Ik bedoel op het moment dat hij wel goed is.
De aansluiting bovenop de bak zit wel goed /ver genoeg op het pijpje gedrukt , borclipje zit er goed op ?
Als je boven bij de cilinder/potje de leiding los draaid komt dan daar ook de olie uit spuiten en is daarna de koppeling weer in ruststand ?
Heb je de slang dicht geknepen om te voorkomen dat het systeem leeg zou lopen ?
ja als de koppelingsset monteert dan doet hij het even maar daarna niet meer als je een paar keer de koppeling heb gebruikt en er liep geen olie uit de leiding was dicht ik heb zelf ook al heel wat koppelingen gedaan in mijn leven maar dit heb ik ook nog nooit meegemaakt
slang was dicht geknepen
8 jaar
Het probleem is dat de olie niet terug wil als je de koppeling intrapt en dan weer los laat .
De drukgroep moet het hydraulisch druklager terug drukken, maar als de olie niet terug kan , door een verstopping of iets dergelijks , komt de koppeling niet meer terug.
Je zegt , als je de ontluchtingsnippel los draaid komt de drukgroep terug.
Draai de leiding bovenaan bij het reservoir eens los , komt de drukgroep dan ook terug , zo niet zit het probleem in de slang die je dicht geknepen hebt , deze is dan inwendig beschadigd en slaat dicht waardoor de olie niet terug kan.
Ik ga morgen ochtend kijken en ik laat zodra ik klaar ben met werken gelijk wat van mij horen dat is rond 18:00 uur
Alvast Bedankt en tot morgen
Mvg Herman
8 jaar
Wat was het probleem van de oude koppeling??
Als spontaan slippen het probleem was KAN de koppelingcilinder bij het pedaal de oorzaak zijn.
Vrijeslag moet er zijn . 1mm is genoeg.
Door remolie te verversen komt het voor dat de kunststof ring op de zuiger zover uit zet dat het compensatiegaatje afgesloten blijft.
Als het onder de motorkap maar warm genoeg wordt komt de vloeistof onder druk en gaat de koppeling slippen.
Heb dit bij opel en ford mee gemaakt . Betreffende cilinder is van kunststof.
Andere mogelijke oorzaken kunnen natuurlijk ook . Als ontluchten al moeilijk ging is de cilinder waarschijnlijk de oorzaak.
Succes.
Zo goed als zeker het afdichtrubber op de hydraulische leiding laten zitten. Hierdoor kan de vloeistof niet meer terugstromen en blijft het pedaal hard. Het gaat om het gedeelte wat je op de bak drukt. In de leiding zit waarschijnlijk nog een rubberafdichting die je met het nieuwe lager niet meer nodig hebt, staat als het goed is ook op de beschrijving (tekening) die bij de koppeling set zit.
Succes, Nico.
En? rijdt de auto al weer?
Nog één poging; Herman, rijdt de auto weer??
Beste Mensen
Sorry dat ik geen reactie heb gegeven tot nu toe maar ik was even knap ziek
Maar het is opgelost het druklager zat een fout in een nieuw druklager gehaald bij de dealer er ingezet en klaar nu weer alles goed
nogmaals sorry voor de late reactie
Van mij kant
Mvg Herman
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar