Heb net mijn kopelingsplaat - drukgroep - druklager vervangen laten bij de dealer (betreft een astra sedan X16isz 8v - 99000 km gedraaid) maar door dat ie wat stuiterend optrok, heb ik dat laten vervangen, maar nu heb ik hem vandaag terug & wat denk je (het is prezies het zelfde nog een beetje stuiterend) hoe kan dat nou & wie weet wel wat dat is of heeft dat ook??? ga morgen terug naar de Dealer is horen wat die zeggen (wel was de koppeling aan end want hij schakelde ook niet lekker & heb het oude spul mee gekregen)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
monza..
waarschijnlijk het vliegwiel?
paul,
Hee Monza,ik wacht heel graag op je antwoordt,want wij hebben exact hetzelfde gezeur.Stoterig optrekken.Het kan niet vloeiend.Ook bij mij zit er een nieuwe koppeling in.Dit is gedaan door een nietmerkgebonden garage.De Opeldealer zei dat er een veer scheef zit.
Ik wacht met spanning af!
gr Marcel.
18 jaar
Nou denk niet de krukaspositiesensor, want het gaat om de koppeling als je die langzaam op laat komen dan shokt ie in het koppelingspedaal, dat kan je voelen, net of stoot ie er overheen!!!
18 jaar
Wat bedoel je precies met het stoten? Begint de aandrijfunit te schudden of voelt het aan alsof de koppelingskabel blijft haken?
Wat gebeurt er bijvoorbeeld wanneer je stilstaat en de koppeling langzaam laat opkomen tot het punt waarop de auto NET begint te kruipen? Het kunnen natuurlijk ook versleten rubbers van de motorsteunen zijn. Is het toplager gelijk met de koppeling vervangen?
18 jaar
Ja het toplager is ook vervangen.
Nou als ik gewoon optrekken wil stuitert ie een beetje in zijn 1, een bekent probleem zeggen ze bij opel vooral de kadett uit 1990 had dit, want mijn vriendin heeft zo'n gehad, hebben we toen ook vervangen en toen was het een tijdje goed!!!
Maar heb deze astra gekocht van Sep 1995 X16i 8v met 97000 op de teller.
Nou dacht ik laat de koppeling en de hele boel vervangen, zal het wel overwezen (nee dus hij stuiterd bij het weg rijden nog) ook was het een tegen valler van mijn monteur (hij dacht dat er een vlakvliegwiel er in zou zitten (ook niet er zat een Komvliegwiel in, waarbij de hele bak gedemonteerd moest worden.
Maar ja hier ben ik ook niet blij mee (het is iegenlijk niet verholpen!!!
18 jaar
Toen ik mijn astra in 1994 nieuw kocht had ik nergens last van. Bij 18.000 begon hij schokkerig op te trekken. Toen zijn de koppelingsplaten vervangen (garantiewerk).
Dit heeft wel geholpen. Nu (bij dit koude weer) wil hij ook nog wel is schokkerig optrekken. Dit is echter minimaal. Bij normale temperaturen rijdt hij perfect weg (nu 101.000 gelopen en al 12 jaar in mijn bezit;).
Toch is het wel raar dat meerdere mensen er last van hebben.
Succes!
18 jaar
Ben bij de dealer geweest, die zij de koppelplaat (maar dat is vreemd want die is zaterdag net vervangen met drukgroep druklager toplager) bij een bekende monteur bij mij in de buurt, die verklaarde een krom vliegwiel bij het aangrijpen van de koppeling (dus weer 210 Euro verder als ik dit wil laten doen.
Maar gezien de kosten valt het nog mee (verklaring daarvoor!!!! koppelsetje vervagen Dealer 600 Euro & bij mijn monteur heb ik 210 Euro betaald, dus mischien laat ik het vliegwiel wel even afdraaien) en waarom het zo duur is bij de dealer (de bak moet er helemaal achter weg, dus veel sleutel & uurwerk!!!
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar