Ik heb een Corsa 1.2 die slecht start en slecht loopt op benzine. Als je hem na een keer of wat starten op gas aan het lopen hebt gekregen, dan is er niks aan de hand. Bij een warme motor terug naar benzine schakelen levert een stationair draaiende motor op en verder geen vermogen. Als je het gaspedaal intrapt, houd-ie in en krijg je een ploffend geluid. De benzine is van recente datum en er zit een reiniger in.
Iem and een idee hoe dit op te lossen is, of moet ik echt naar de garage?
Weet weinig van deze motoren af, had hiervoor een Kadett uit '91, daar kon je zo de bougies zien zitten. Nu heb ik ze nog niet gevonden... Beter zoeken?! Nee, het was donker toen ik keek ;-)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
injector vervuild deze kun je laten reinigen. en hoe oud is de benzine ouder dan een jaar.
De benzine is van recente datum, er zat vrijwel niets meer in toen deze is volgetankt met normale merkbenzine. Er is toen ook een reiniger voor het systeem toegevoegd.
Begrijp ik het goed: Wordt de benzine geïnjecteerd en het gas niet?
Dat zou het dan het probleem verklaren. Ik was er van uitgegaan dat het gas ook via injectie in de cilinder komt.
18 jaar
hallo lex ik ben niet echt een gas specialist maar het koltec systeem werkt met een soort injectors deze zijn vaak in het inlaatspruitstuk geplaatst elke cilinder heeft zijn eigen inspuitventiel. Het benzine systeem staat helemaal los van het gas systeem als je na het brandstof gedeelte kijk. Bij het benzine systeem is er 1 injector geplaatst deze word verdeel over de 4 cilinders als dit een monopoint is.
ik lees in je verhaal dat je de tank leeg hebt gereden dit is niet goed voor de brandstofpomp de brandstof koelt de brandstofpomp ook rij je op gas de brandstofpomp blijft doorlopen dus nooit de tank leeg rijden. Het zal heel goed kunnen dat je brandstofpomp een tik heeft gehad een dat de brandstofdruk niet goed is.
mijn advies laat je auto even een controleren bij een garage die hebben het gereedschap er voor om dit te controleren
anders word het gokken injector of brandstofpomp
wat is de motorcode??
De motorcode is volgens mij X1.2XE, het is een 1.2 Ecotec motor. Als de motor warm is, dan loopt de motor redelijk stationair, bij heel langzaam gasgeven gaat het toerental omhoog tot aan een bepaald punt, dan zakt het in. Gas loslaten, toerental zakt flink in en je kan weer iets gas geven, het toerental komt dan nog iets hoger uit. Na een paar keer gaat het oranje lampje branden. Als je dan overzet op gas, dan loopt de motor weer prima en gaat ook het lampje weer uit.
18 jaar
lex waarom laat je geen storing uitlezen het lampje brand als je hem op benzine zet misschien word er dan meer duidelijk.
Peter, dan moet je wel tijd hebben om naar de garage te gaan:die zijn altijd al voor zesen dicht en kennen geen koopavond. Op de zaterdag lopen er meestal geen mensen rond die je kunnen helpen. Helaas... Ik ben weg van 07:00 uur t/m 18:00 uur en dan is er niet veel tijd voor een garage. Kleine storingen kan ik zelf redelijk goed oplossen, maar dit is denk ik te lastig. Dan moet ik dus eerst weer een keer vrij zijn om dat te regelen.
18 jaar
JE kan toch een vervangwagen huren bj je garage ; of aan iemand vragen dat hij je auto binnen doet ;
ik zou de auto inderdaad eerst eens even laten uitlezen! temperatuurvoeler, krukassensor en luchtmassameter zijn wel vaker voorkomende veroorzakers maar dat is zonder uitleesdata niet even zo te zeggen!!
Dit is gewoon vervuiling van het injectiesysteem, door het langdurig rijden op gas.
Tank loodvrije superbenzine van een goede kwaliteit en gooi er 2 bussen reiniger in.
Rij eens een tank of 2 leeg, dan zul je zien dat het beter word.
Je kunt de auto naar de garage brengen, die gaan van alles vervangen en je komt geen steek verder.
Als dit nog niet werkt dan kun je de injector in een trilbad laten reinigen en ben je ook van het probleem af, de benzine injector welteverstaan.
Als tie op gas goed loopt zijn de rest van de componenten gewoon goed, anders ook problemen op gas.
18 jaar
Het probleem is namelijk dat ik NIET op benzine kan rijden, er is geen vermogen. Heb al wel geprobeeerd om op een parkeerplaats rondjes te rijden met het toerental stationair of iets hoger, maar dat gaat ook niet. Te vaak dat je dan alsnog stilvalt.
Daarom:
Morgen weet ik meer, dan gaat de auto een dagje naar de garage en mag ik gaan fietsen naar Amsterdam :-)
Ze gaan eerst benzinefilter en bougies vervangen en kijken dan of het verbetert. Daarna gaan ze kijken of de injectoren vervuild zijn en of ze die makkelijk schoon kunnen krijgen. Is dat niet het geval gaan ze me eerst bellen voor overleg.
Kan de auto weer redelijk op benzine rijden, dat betekent voor mij tegen de zeventig km/uur aan, dan kan ik ook langer op benzine rijden,zodat het systeem schoner wordt.
Alvast bedankt voor het meedenken, ik laat hier weten hoe het afloopt.
18 jaar
Storingscodes waren luchtmassameter en krukaspositiesensor, deze laatste is vervangen en toen trad ook de storingscode van de luchtmassamater niet meer op. Injectoren lijken zo op het oog niet echt vervuild, volgens de monteur en ook het benzinefilter en de bougies zijn vervangen.
Loopt nu iets beter stationair, het lijkt iets verbeterd te zijn. Van het weekend maar eens een nachtje rondjes op de parkeerplaats gaan rijden.
Tenzij jullie nog goede ideeën hebben....
18 jaar
Ik heb het zelfde probleem.
Opel corsa 1.2 L 16V
Benzine.
Bouwjaar 1999
Bij mij is het storingscode 1450. Het gaat om een of andere regelklep. Die regelt bij het starten bij een koude motor en stationair draaien de brandstoftoevoer. Hij is stuk of vervuild, Probeem is dat bij elke auto de klep alleen vervrangen kan worden en bij een Corsa niet. Dan moet de hele unit eruit. (zegt me dealer teminste)
ik vraag me alleen persoonlijk af, welke klep dit is?
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar