close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Vivaro: kraken bij inveren

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: f9q

hoi mensen,

zijn er hier mensen die ervaring hebben met het kraken bij het inveren.
Deze vivaro kraakt rv bij het inveren.
Stabilisator rubbers zijn vervangen.
ik verdenk de schokbreker maar ben benieuwd of jullie tips of oplossingen hebben voordat er onodig veel vervangen word!!!
als de schokbreker gedemonteerd moet worden, verspringt dan de camber ook!!!????
Met andere woorden, moet de auto dan ook uitgelijnd worden?

Groeten
Bart

Geplaatst door

autobedrijf van breugel (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat vaak voorkomt is dat de fuseekogels kraken. de camber zal niet veranderen bij demontage schokbreker. eerst moeren los dan de bouten eruit slaan (voorzichtig) , want er zitten kartels op de bouten.

ellompo 0
badge

15 jaar

Dag Henk

Bedankt voor je reactie.
Die fusee kogels kunnen die een krakend geluid geven bij het licht inveren van de auto??
ik kan verder geen speling of iets ontdekken.
Ik hoor verschillende reactie's over die fuse kogels maar waarom deze presies vervangen worden is mij niet duidelijk, is dit misschien omdat ze gaan kraken?

groeten
Bart

Je kan het fuseekogelhoesje optillen en er (kruip) olie in spuiten. Bij personenwagens van MB gaat dit ook goed.
Ze gaan zelden stuk mbt speling, inderdaad vaker met de klacht van kraken. Een smeergebrek dus.

marcel7031 0
badge

15 jaar

Marcel en Henk bedankt voor je reactie's
vandaag alles gedemonteerd, veerpoot en draagarm.
toen nog niets te ontdekken.
Bij de fuse kogel het hoesje verwijderd en toen kwam er een hoop roest tevoorschijn!!
Kruipolie erin gespoten en na een paar minuten kwam er 2 mm speling naar voren!!
Ik had op de auto echt alle fuse standen gecontroleerd maar geen speling kunnen ontdekken.
Uiteindelijk nieuwe draagarm gemonteerd en probleem is opgelost.

Heren bedankt voor het meedenken.

P.S. nog 1 ding; nadat de draagarm vervangen is staat mijn stuur scheef.
dit vind ik vreemd omdat er alleen maar vaste bout gaten in de arm zitten en de schokbkreker hetzelfde!
heeft iemand hier een verklaring voor?

morgen even laten uitlijnen.

Groeten
Bart

Dan is er toch wat veranderd Bart. Je hebt wel de juiste draagarm te pakken? De veren zijn ook nog heel?

marcel7031 0
badge

15 jaar

Vandaag laten uitlijnen.
alles 100% wielvlucht, askanteling maar sporing totaal verkeerd.
enige verklaring is dat misschien auto is uitgelijnd gweest met deze versleten draagarm/fuse kogel.

groet
Bart

Heb eenzelfde soort klacht, een soort rubber wringend geluid uit de voor trein bij inveren.
De auto staat nu op de brug en als je het stuur verdraait komt dat geluid uit de veerpoot lagers.
Komt dat ook wel eens voor bij een Vivaro of hoort dat een beetje te kraken

Vorig jaar beide stuurkogels vervangen en de linker is nu weer stuk.

Leon van Veen 0
badge

15 jaar

Kraken hoort niet, veerpootlagers nalopen?

marcel7031 0
badge

15 jaar

dat kraken komt waarschijnlijk van de fuse kogels, nij mij was er ook geen speling te voelen.
maar toen ik het hoesje optilde van de kogel kwam daar flink wat roest naar voren.!

Veerpootlagers waren in orde.

Als je het stuur helemaal verdraaide en tegen het wiel aandrukte voelde ik ineens speling op de fuseekogel. Links en rechts!
2 nieuwe draagarmen gemonteerd zijn niet zo heel duur.

Leon van Veen 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.