Klant staat na een ritje van 25 minuten met zijn auto bij een winkel en wil na het boodschappen doen weer weg , maar dan start de auto wel, maar slaat niet aan. Wij halen hem op sleep op en proberen hem daarna nog eens te starten en hij slaat dan wel aan. Fout uitgelezen: een probleem met de brandstofdruksensor.
Als ie koud is slaat hij wel weer aan en vanmorgen is de klant met de auto naar ons toegereden. Weer foutcodes uitgelezen en weer probleem met brandstofdruksensor. Is nu ook niet te wissen. Later vanmiddag nog eens geprobeert te wissen en dat lukte nu wel en ook slaat hij weer aan. Even laten draaien en toen ging het storingslampje weer aan en na stilzetten sloeg hij weer niet aan en weer zelfde code. Weer niet te wissen. We hebben eea getest en blijkt dat de lagedrukpomp even aanslaat en direkt weer stilvalt bij het op contact zetten. We hebben gezien dat er een zekering van het voorgloeien helemaal is weggesmolten, maar nadat dit hersteld is, geen verbetering.
Iemand een idee, want pomp in de tank moet goed zijn, maar wordt niet (goed) aangestuurd. Lijkt wel op een defect brandstofpomp relais, maar ik heb geen documentatie welk relais het is. weet iemand dit of heeft nog een tip?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je niet een foutcode, is het een commonrail?
Oiram
Ja, het is de bekende 1.9 Dci die ook in de Renault Traffic II zit. Foutkode is via Snap-onn en daar kun je niet veel mee. maar hij geeft aan 310 circuit brandstofdruksensor. Vandaar dat ik denk aan het relais, want zojuist nog even geprobeerd en hij start nu weer, nadat ik de code eerst heb kunnen wissen.
http://amtgarageforum.nl/forums/Thread/6...
Siem, hier nog iets aan?
gr
Peco power
Nee jongens, bedankt voor het meedenken, maar de opvoerpomp uit de tank wordt niet aangestuurd als het probleem zich voordoet. het is dus een elektrisch probleem , want er komt heel af en toe wel een aansturing op de pomp en daar zit hem het probleem. Waarom geen aansturing als hij even heeft stilgestaan?
Probleem zit hem in de brandstofdruksensor. Volgens meetgegevens moet op de signaaldraad 0,5 Volt staan als de auto op contact staat. Als het probleem zich voordoet zit er een spanning op van 0,038 Volt,dus veel te weinig.
Voeding is 5 Volt en massa is ook goed.
Toch twijfel je dan toch, want een nieuwe brandstofdruksensor kost eventjes 310 ex en komt bijna nooit voor (althans volgens dealer).
Toevallig hadden we vandaag net zo'n Vivaro in de werkplaats en daar ook even aan gemeten en die had wel 0,5 Volt als signaalspanning. Deze sensor eruit gehaald en zodra we de stekker van onze probleem auto hierop hadden aangesloten ging het storingslampje uit. Onze sensor erop en storingslampje weer aan. Derde check, weer de sensor van de donor auto erop aangesloten en storingslampje direkt weer uit. Lijkt me dus duidelijk dat dit de boosdoener is.
Lijkt er id op dat je het gevonden hebt, toch wel gemakkelijk als je eens iets kan omwisselen.(proberen)
Ik wil ook niet graag een (dure)sensor voor niets vervangen.
Zonder zo'n andere sensor ben je vaak wel even langer bezig (meten) om hem echt te veroordelen.
Oiram
ik heb bij deze code nog nooit echt een defecte sensor zelf gehad,ik hou het of op een defecte verstuiver,of brandsoffilterhuislekkage,of een defecte krukassensor!dus ik zou nog even afwachten met een gat in de lucht te springen! mischien zit ik er goed naast,tijd zal het mij leren.
Brandstofdruksensor via Bosch servicedienst besteld (nu 155 ex) en probleem opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar