👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Goedendag,
Ik heb pas geleden keer topic geplaatst over het aanhaalmoment van de krukaspoelie.
Daar heb ik duidelijkheid over gekregen (150 Nm + 45' + 15' ).
Ik wil een dezer dagen nog aan de reparatie beginnen (vervangen keerring) maar nu vraag ik me af of ik voor het losdraaien van de bout van de krukaspoelie een slagmoersleutel nodig heb of dat ik hem ook los kan draaien met een dop en ratel ? Is 150 Nm +45=15 niet te vast voor dop met ratel ?
Als ik een slagmoersleutel nodig zou hebben dan moet ik daar eerst achteraan voordat ik de zaak uit elkaar begin te halen.
Alvast bedankt voor de reacties.
Oke, dank je voor de reactie.
Wat bedoel je met krachtijzer?
En blokkeren van vliegwiel ? Of bedoel je blokkeren van krukaspoelie ?
1 uur
Een lang stuk gereedschap met aan het uiteinde een haakse 1/4 aansluiting waar de dop op gezet wordt.
Vliegwiel blokkeren om krukasbout los te kunnen draaien.
Oh oke, of b.v. gewoon een langer stuk ijzeren pijp op de ratel zetten zodat er meer hefboom is, bedoel je dat ?
En wat betreft het vliegwiel, dat zit toch aan de andere kant van de motor ? en hoe kom ik daar bij ?
Is het niet handiger om de krukaspoelie te blokkeren ? volgens mij heb ik dat ook gezien op een filmpje op internet.
41 minuten
Kost je waarschijnlijk een ratel en als het filmpje je overtuigd , prima.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
Dop met ratel zeker.
Krachtijzer met dop en geblokkeerd vliegwiel werkt ook.
Slagmoersleutel met krachtdop en voldoende lucht , klein compressortje met weinig voorraad werkt niet.
2 uur