Opel Astra: Laadstroom lampje brand licht op bij astra

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Ik had de dynamo stuk, die heb ik vervangen voor een revisieexemplaar, met de oude dynamo was ook het laadstroomcontrolelampje door gebrand daar heb ik een nieuw lampje in gezet omdat ik geen 3 watt lampje had zoals er uit kwam heb ik er een lampje ingezet van 5 watt, nu brand het lampje bij stationair toerental licht en gaat uit bij het intrappen van het gaspedaal, maar de laadspanning op de accu en op de dynamo zit zo rond de 15,5 a 16 volt. Alle aansluitingen en massakabels heb ik gecontroleerd op slecht contact. Kan het zijn dat als ik er nu een nieuw lampje in zet van 3 watt dat de laadspanning dan ook omlaag gaat?

MBJan

Geplaatst door MBJan (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

De student (0), 13 jaar geleden

spanning is te hoog(14,2 - 14,7 V max).Het laadstroomlampje zou ik zeker vervangen door de 3 Watt.Nog eens de laadspanning meten en geeft deze nog teveel volt dan de spanningsregelaar vernieuwen.Ps:Er zullen meer lampjes stuk gegaan zijn en daarbij komt de batt zonder water staan.De batt houdt de hoge spanning tegen die wel kan oplopen tot 110 V .Ze wordt warm staan,rookt,komt bol staan en als laatste spat ze uiteen.

stefan84 (0), 13 jaar geleden

110 Volt ??? Is wel erg hoog of niet..Zelfs zonder de accupolen aangesloten loopt het voltage niet eens zo hoog op.

Als de dynamo gereviseerd is, zou ik er toch nog eens mee terug gaan, het kan inderdaad zijn dat de spanningsregelaar gewoon kapot is, dat is ook het meest logisch, maar dan vraag ik me af wat er dan aan 'gereviseerd' is...

Waarschijnlijk ligt het hoge voltage niet aan je 5w lampje..

MBJan (0), 13 jaar geleden

Ik ben iets verder gekomen vandaag, het voltage is wel juist varierend van 13,5 tot 14,4. Het probleem was mijn eigen multimeter die gaf ongeveer 2 volt teveel aan, bij mijn eigen auto gaf hij ook 15,8. Ik heb er daarna een andere multimeter bij gehaald en die gaf wel de goede waardes aan. Maar dan blijft nog wel het probleempje van het lampje, die licht nog wel op bij stationair toerental. Ligt volgens mij dan wel voor de hand dat het de dynamo toch is ondanks dat het een gereviseerde dynamo is. Of kan het zijn dat ik het nog ergens anders kan zoeken?

sjaak10918 (0) PRO, 13 jaar geleden

lampje gewoon vervangen door het 3 wat lampje, zou gewoon moeten werken.

Iets anders, er staat me iets bij dat bij opel de dynamo niet laadt als het dynamolampje stuk is :-S

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.