De X18XE motor gebruikt een afwijkende 0 tot 5 volt lambda sensor.
En inderdaad, 3140 mv is een lichte rijk melding, niet een arme melding zoals deze zou moeten zijn.
Dan zal je zelflerende waarde (Opel noemt dat Block Learn) wel aardig negatief zijn.
Als je tester het kan, kun je de lambdawaardes (Block Learn) wissen en dan nogmaals 4-gas meten.
Moet het heel even iets beter zijn.
Mischien dat het ook lukt met een harde reset, de accu even los halen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ben bezig met een astra . Auto loopt niet regelmatig en bij de keuring blijkt labda 1.5 te zijn . Uitlaat is gasdicht. inlaatspruitstukpakking heel .compressie ok lektest kleppen ok en labda sensor vervangen . wie heeft enig idee wat het zou kunnen zijn .
Of het mengsel is veel en veel te arm of er vallen regelmatig cylinders uit, dan wel beide mogelijkheden tegelijk.
Een gemeten lambda van 1,5 geeft aan dat erg veel zuurstof in de uitlaatgassen zitten, die moeten ergens vandaan komen.
Als de uitlaat niet lek is, dan moet de zuurstof dus uit de cylinders komen en niet gebruikt zijn voor de verbranding van het mengsel.
Weet je alle waardes nog van de 4-gas meting? Dus CO, CO2, HC, O2 en lambda getal zoewel bij stationair als bij verhoogd toerental.
stationair co 003 hc 0029 co2 10.83 o2 7.6 labda 1.5
3000 toeren co 000 hc 0030 co2 11.6 o2 6.4 labda 1.36
Bij colega meter vergeleken geeft zelfde waarde
8 jaar
Het lijkt mij dat de motor veel en veel te arm staat.
Wat heb je verder al gedaan? Is de auto al uitgelezen?
geen foutcodes . ook real time data's voor zo ver mogenlijk zie ik geen afwijkingen
Inmiddels ook andere luchtweger geprobeerd , maar geen verandering .
8 jaar
nogmaals uitgelezen Labda geeft 3140mv vlg mij duid dat op een te rijk mengsel , of heb ik dat mis
8 jaar
Probleem opgelost .
Auto begon op 3 cylinders te lopen.
Er zat een draadbreuk bij de injector van cyl 2 .
Denk nu zelf dat de injector onregelmatig inspoot.
De aangezogen lucht kon dus onverbrand de cyl verlaten
Probleem dus opgelost . De labda is nu weer netjes 1
vooral Oldford bedankt voor het meedenken
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar