Ik heb hier een opel corsa staan waarvan sinds gisteren het lampje van de alternator brand, vanmorgen starte deze niet meer met een platte accu, met startkabels gestart, en probleeemloos nog 20KM kunnen rijden, en de stuurbekrachtiging viel niet weg.
Ik dacht eerst aan de alternator, omdat dit toch wel een bekend probleem is bij de Y17DT, maar bij stationair meet ik al een spanning van 13.5V, ook met de koplampen aan. Toch de alternator of moet ik het ergens anders gaan zoeken?
MVG
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
13,5 volt onbelast is wel wat aan de lage kant waar heb je dit gemeten?Bij de accupolen of echt op je dynamo?Heb je ook de accu getest is deze nog wel goed?
Hoi Bart,
Ik denk dat je toch een diode in je dynamo stuk hebt, hij geeft wel voltage maar geen ampere's denk ik. Dit verklaart dan ook dat je accu plat is gegaan en je lampje aan natuurlijk dus even goed meten.
Gr John
Bij de accupolen. De accu is net geen jaar oud wist men mij te zeggen. Maar kan een defecte accu ervoor zorgen dat het lampje gaat branden? Na de afstand van 20KM gereden te hebben start de wagen terug goed.
[quote=KARMANN J]Hoi Bart,
Ik denk dat je toch een diode in je dynamo stuk hebt, hij geeft wel voltage maar geen ampere's denk ik. Dit verklaart dan ook dat je accu plat is gegaan en je lampje aan natuurlijk dus even goed meten.
Gr John[/quote]
Da's ook een mogenlijkheid, ik zal morgen een ampèretang zien te regelen.
Alternator gaf idd geen ampérage.
Andere erop, en het probleem is opgelost
thx voor het advies iedereen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar