Beste Opeltje,
Ik rijd een astra G 2.0 di-16v met 190000 km op de teller , bij 150000 km is de lmm vervangen wegens af en toe branden van het motormanagement lampje. Nu bij 190000 km brandde het lampje weer en bleef branden ,auto rijd dan als een gewone diesel(zonder turbo) .Toen auto stilgezet en weer gestart maar lampje brandde nog ,weer opnieuw gestart en toen was het lampje uit . Na een testrit ging het lamje ook niet meer aan. Nu is mijn vraag kan de lmm weer kapot zijn of wat kan dit nog meer betekenen. Auto heeft trouwens net een beurt gehad bij een niet-dealer.
alvast bedankt,
Leon
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik rij zelf een astra G 2.0 DTL. (157.000 km) Onlangs ook LMM laten vervangen (foutcode P400, algemene storing in vacuumsysteem en meestal de LMM)Bij 100-120 km/u ging namelijk het motormanagementlampje branden en schakelde de turbo uit.
Na vervanging heeft de auto nu een grotere trekkracht. Zo af en toe brand het MM lampje weer maar nu bij lage toeren of achteruit rijden. Volgens mijn garage ligt de oorzaak meestal aan een kapotte LMM en in tweede instantie aan een te laag oliepeil waardoor er bij de vacuumpomp problemen ontstaan.
Ik ben vandag bij de dealer geweest om hem uit te laten lezen .
Nu bleek een vacuumklep defect te zijn, deze is vervangen a ¤130 ex btw en mijn opel rijd weer als nieuw.
evengoed bedankt voor je reactie
Leon
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar