close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Lampje motormanagement Opel Astra Coupe

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Ik ga 's-ochtends weg uit Leidschendam naar mijn werk. Vanuit de stad ga ik de snelweg op. En na circa 18 kilometer gaat het lampje aan. Ik merk er nog niets van en behoud mijn snelwegsnelheid. Daarna kom ik in Gouda en vlak voordat ik bij mijn werk ben gaat het lampje uit. Terwijl het lampje aanstond in Gouda merk ik dat het vermogen verminderd is en de wagen schokkerig rijdt. Aan het einde van de middag ga ik weer naar huis. Buiten Gouda op de snelweg gaat het lampje weer aan en hetzelfde liedje. Wanneer ik de wagen weer parkeer dan is het lampje weer uit. Garage-eigenaar heeft intussen alle bougies vervangen. Ik heb zelf op verschillende benzinesoorten gereden. ...niets helpt. Garagehandelaar zegt dat de motor "pingelt". Van vrienden hoor ik dat er 1 of meerdere zuigers kapot zijn. Tsja.....wie heeft enig idee of kan een mogelijke indicatie geven of heeft iets dergelijke eerder meegemaakt ? Ik krijg langzamerhand een heel naar gevoel als ik rij in deze wagen. En het is een hele mooie wagen.....

Geplaatst door

ericie (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Foutcode eerst uit laten lezen. Anders blijft je gokken.

Gr. Arjan

longdude6634 0

14 jaar

Probleem lijkt op een onbetrouwbare bobine. Volgens mij zit er een bobineblok met 4 afzonderlijke bobines in deze motoren.

willem12077 0

14 jaar

Volgens garagehandelaar zou het nu aan mijn klopsensor moeten liggen. Deze zou de oorzaak kunnen zijn dat de motor pingelt. Kost circa 110 euro. Maar dan is er nog niet de zekerheid dat dit probleem is opgelost. Hij kon mij ook vertellen dat het zelfs aan de gehele motor-management-computer kan liggen. Af en toe gaat het lichtje ook aan van het ABS-systeem, terwijl ik gewoon rustig aan het rijden ben.....In ieder geval als hij de hele computer moet vervangen dan gaf hij mij 2 alternatieven : 1) geheel vervangen = 1600 euro of 2) reviseren = 600 euro. Nou dus dat wordt volgende week klopsensor vervangen en dan maar hopen. Het is echt zwaar kl..tte. Dit zijn schadeposten waar ik flink voor moet werken. Daar had ik nooit rekening mee gehouden. Weer een les geleerd.

ericie 0

14 jaar

Anders een 2nd opinion vragen bij de dealer?
Uitgelezen foutcodes (liefst met nummer) kunnen een heleboel helpen om te zeggen wat er aan de hand is.

oldford 0
badge

14 jaar

hey goededag

ik heb net het zelfde probleem gehad en bij mij is het opgelost
ik had foutcode P0505 hier op deze forum staat hoe en wat ik heb geprobeerd http://www.astratuningclub.nl/viewtopic....

uiteindelijk heb ik de ecu vervangen en ja ik heb ook een 1.8 een x1.8xe1 om precies te zijn

in het kort gasklephuis plus luchtmassa meter vervangen probleem nog steeds aanwezig
ecu online gekocht 200 euro en hij rijd weer perfect heb goed gezocht na de ecu ongv een maand


succes ermee en eerst uitlezen voor je duure dingen gaat doen

gr krasy

krasy 0

14 jaar

En ik heb dus een hele vrije dag opgenomen en heb de klopsensor laten vervangen wat mij circa 110 euro kostte. Maar de eerste tocht naar Gouda....inderdaad.....ik voelde al kleine schokjes tijdens het rijden en na circa 5 kilometer ging het gele lampje van de motormanagement weer aan. Zeer teleurstellend. Ik zal eens vragen of het mogelijkerwijs aan de ecu zou kunnen liggen...whatever-that-maybe. In ieder geval, Krasy, bedankt voor deze reactie. Op hoop van zegen. Ik zal mijn ervaringen wel bijhouden op deze site. Het is gewoon een rotgevoel als je zo'n mooie auto rijdt en dan elke keer gaat ie tijdens het rijden schokken.

ericie 0

14 jaar

hmmz tja toch voor dat je de volgende stap gaat nemen eerst even uitlezen
dat beperkt de mogelijkheden.
zowiezo oven terug naar de garage waar je de sensor heb vervangen.
meestal als ze het probleem wel oplossen krijg je de werk uren terug van de sensor maar ja wil je nog bij die garage komen ....

eerst uitlezen en meld de code gelijk hier .
dan kunnen we je mischien een beetje op weg helpen
zelf advieseer ik je ook om bij een paar opel-forums aan te melden zijn er genoeg op google
wel een nedelandse ;)site

voor je de ecu veranderd zou ik eerst even kijken wat het anders zou kunnen zijn
wat voor motor heb je erin (ik heb een extra gasklephuis die mag je proberen van mij) kan je dat uitsluiten.
succes

krasy 0

14 jaar

Ik denk dat ik de oplossing heb.......en ik schaam me echt diep.
De klopsensor was vervangen maar vergeefs. Ben ten einde raad aan het einde van mijn werkdag 's-middags laat maar naar de (flink duurdere) Motorhuis in Leidschendam gegaan waar ik door een leger van mensen ontvangen werd die achter de balie stonden. Een oudere man stond mij te woord. "Tsja, een ECU vervangen ? zal ik pas doen nadat u een gedegen diagnose heeft gesteld. Zo'n ECU vervangen kost u immers circa 1000 euro." (oef...)"Meneer u kunt hiervoor een professionele diagnose laten stellen en die kost u dan circa 50 euro. U weet dan gegarandeerd wat het probleem is. U kunt zelf bepalen of u dat 's-ochtends of anders 's-middags wil laten doen !" (hehhh ? bij dat andere garagebedrijf kon dat niet en was ik de auto een hele dag kwijt)...."Maar meneer... wanneer heeft u uw oliepeil eens nagekeken ?, dat zou ook de oorzaak kunnen zijn van uw motormanagementstoring !"(zal toch wel niet waar zijn ?). De vriendelijke oude heer begon mij de technische uitleg te geven die ik een ieder zal besparen. Ik begreep wel dat bij een laag oliepeil nog niet het rode waarschuwingslampje hoefde te branden.
En ja hoor .....alleen het tipje van de peilstok was met olie bedekt. Onrustbarend. Heb meteen olie gekocht bij het Motorhuis en ruim 2 liter erin gegooid. Hierna de motor gestart...weg dat blikken ratelgeluid, weg dat gele lampje.....en terwijl ik richting Voorschoten reed......een glijdende auto, zonder enige schokken. Ik ga morgen-ochtend weer naar mijn werk maar ik heb zeer goede hoop. Ongelooflijk, zou ik bijna een geheel nieuwe ECU erin laten zetten.........

Ik ben de mensen van het motorhuis ongelooflijk dankbaar ! en die ene garage ...daar ga ik nooit meer heen ! Ik denk ook dat ik een grote taart koop aan het einde van morgen-middag.....ik ben hartstikke blij.

ericie 0

14 jaar

ok kijk dat is helemaal top ;)

beter kan gewoon niet maar wat ik vreemd vind gaf je boordcomputer dat niet aan ???

zowiezo nooit iets laten vervangen zonder diagnose elke opel dealer heeft een tech2 (uitlees comp.)
en leest hem uit voor ongv 30 euro.
pas daarna beginnen met dingen te vervangen, 1 code kan namelijk meerdere oorzaken zijn.

ja inderdaad die gasten hebben een taart verdiend !!!

en zowiezo even laten uitlezen en laten resetten kost niet zo heel veel en je bent zeker dat er geen andere problemen in je electronica zit.

persoonlijk controleer ok elke maand me olie, ruiten-vloeistof, lampjes en banden spanning iets wat veel mensen vergeten maar veiligheid moet bovenaan staan.

veel veilige en probleemloze km's toegewenst

krasy 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.